Facebook’a Nasıl Reklam Verilir?

Facebook’a Nasıl Reklam Verilir?
6 Ağustos 2022 16:16 | Son Güncellenme: 8 Nisan 2023 01:39

Facebook reklam verme, dünyanın en büyük sosyal ağındaki kitlenizle bağlantı kurmanın önemli bir yoludur. Sürekli değişen Facebook algoritması, hayranlarla organik olarak bağlantı kurmayı zorlaştırabilir. Facebook’un mikro hedefleme algoritması istediğiniz hedef kitlenize ulaşmanıza olanak tanır. Bu, Facebook reklamlarının mesajınızı ürünlerinizi veya hizmetlerinizi istemesi muhtemel kişilerin önüne alabileceği anlamına gelir. Başta bütçeniz olmak üzere, dönüşüm oranlarınız ve yatırım getiriniz için harika bir yoldur. Sadece sizin için en değerli potansiyel müşterilere ulaşmak için ödeme yaparsınız. En iyi sonuçları elde etmek istiyorsanız, başlamadan önce farklı Facebook reklam türlerini ve hedefleme seçeneklerini anlamak önemlidir.

Facebook’ta Reklam Verme

Zaten bir Facebook işletme sayfanız varsa ve yapmanız gerekiyorsa, Facebook reklam kampanyanızı oluşturmak için doğrudan Facebook Reklam Yöneticisi’ne veya İşletme Yöneticisi’ne gidebilirsiniz. Henüz bir işletme sayfanız yoksa, önce bir tane oluşturmanız gerekir. İşletme Yöneticisi’ni kullanmayı tercih ediyorsanız, yazımızda Facebook İşletme Yöneticisi’ni nasıl kullanacağınıza ilişkin ayrıntıları edinebilirsiniz.

  1. Adım: Hedefinizi Seçin

Facebook Reklam Yöneticisi’ne giriş yaparak  kampanyalar sekmesini seçin, ardından yeni bir Facebook reklam kampanyasına başlamak için Oluştur’u tıklayın. Facebook, reklamınızın neyi başarmasını istediğinize bağlı olarak 11 pazarlama hedefi sunar. İşletme hedeflerine şu şekilde uyum sağlarlar:

Marka bilinirliği: Markanızı yeni bir kitleye tanıtın.

Erişim: Reklamınızı, kitlenizdeki mümkün olduğunca çok kişiye gösterin.

Trafik: Belirli bir web sayfasına, uygulamaya veya Facebook Messenger görüşmesine trafik çekin.

Etkileşim: Etkileşim sonrası veya Sayfa Beğenme sayısını artırmak, etkinliğinize katılımı artırmak veya kullanıcıları özel bir teklif almaya teşvik etmek için geniş bir kitleye ulaşın.

Uygulama yüklemeleri: Kullanıcıların uygulamanızı yüklemelerini sağlayın.

Video görüntüleme: Videolarınızı izlemek için daha fazla kişi edinin.

Potansiyel müşteri oluşturma: Satış dönüşüm huninizde yeni potansiyel müşteriler edinin.

Mesajlar: Facebook Messenger’ı kullanarak kullanıcıları işletmenizle iletişim kurmaya teşvik edin.

Dönüşümler: Web sitenizde listenize abone olma veya ürününüzü satın alma gibi işlemlere Facebook kullanıcılarını yönlendirin, uygulamanızla veya Facebook Messenger’da belirli bir işlem yapmalarını sağlayın.

Katalog satışları: İnsanlara satın almak istedikleri ürünlerin reklamlarını göstermek için Facebook reklamlarınızı ürün kataloğunuza bağlayın.

Mağaza trafiği: Yakındaki müşterileri tuğla ve harç mağazalarına yönlendirin.

Facebook’ta Reklam Hedefinizi Seçme Seçeneği

Bu reklam için hedeflerinize göre bir kampanya hedefi seçin. Dönüşüm odaklı hedefler (satışlar gibi) için işlem başına ödeme yapabileceğinizi, ancak gösterim hedefleri için (trafik ve görünümler gibi) gösterimler için ödeme yapacağınızı unutmayın.

  1. Adım:  Kampanyanıza bir ad verin

Facebook reklam kampanyanıza bir ad vermek için aşağı kaydırın ve bir A / B bölünme testi yapıp yapmayacağınızı seçin. Ayrıca, bütçe optimizasyonunun açılıp açılmayacağını da seçeceksiniz. Bu seçenek, birden çok reklam kümesi kullanıyorsanız yararlı olabilir, ancak şimdilik kapalı bırakabilirsiniz. Etkileşimler hedefi için yayın etkileşimi, sayfa beğenileri veya etkinlik yanıtlarına odaklanmayı da seçersiniz.

  1. Adım: Reklam hesabınızı oluşturun

Daha önce bir hesap oluşturduysanız, yazan bir düğme görürsünüz. Bir sonraki adıma geçmek için bunu tıklayın. Ancak, Facebook reklamcılığında yeniyseniz, Reklam Hesabını Kur yazan bir düğme görürsünüz. Bunu tıklayın; reklam hesabınızı oluşturmak için bazı önemli ayrıntıları girmeniz istenir. Ülkenizi, tercih ettiğiniz para birimini ve saat dilimini girin, ardından Devam’ı tıklayın. Akıllıca seçin, çünkü bu seçenekleri daha sonra değiştirmek isterseniz, ayrı bir reklam hesabı oluşturmanız gerekir.

  1. Adım. Kitlenizi hedefleyin

Bu ekranın üst kısmında Facebook reklam kampanyanıza bir ad verir ve hangi Sayfanın tanıtımını yapacağınızı seçersiniz.

Hangi Facebook Sayfasını tanıtmak istediğinizi seçme seçeneği

Reklamlarınız için hedef kitleyi oluşturmaya başlamak için aşağı kaydırın. İlk seçeneğin, işletmenizle Facebook üzerinde veya dışında etkileşimde bulunan kişilerin özel bir kitlesini eklemektir. Hedef konumunuzu, yaşınızı, cinsiyetinizi ve dilinizi seçerek başlayın. Seçimlerinizi yaparken, ekranın sağındaki kitle boyutu göstergesine göz atın, bu da size potansiyel reklam erişiminize ilişkin bir fikir verir. Ayrıca, tahmini sayıda Sayfa beğenisi görürsünüz. Daha önce kampanya yürüttüyseniz, bu tahminler daha doğru olacaktır, çünkü Facebook’ta çalışmak için daha fazla veri olacaktır. Bunların her zaman garanti olmadığını unutmayın.

  1. Adım. Facebook reklam yerleşimlerinizi seçin

Reklamlarınızın nerede görüneceğini seçmek için aşağı kaydırın. En basit seçim olan otomatik yerleşimler Facebook reklamcılığında yeniyseniz sizin için idealdir. Bu seçeneği belirlediğinizde, Facebook, en iyi sonuçları almaları muhtemel olduğunda reklamlarınızı otomatik olarak Facebook, Instagram, Messenger ve Kitle Ağı’na yerleştirir. Daha fazla deneyim kazandıktan sonra, Facebook reklamlarınızı belirli yerlere yerleştirmek isteyebilirsiniz. Aşağıdaki seçenekleriniz vardır:

Cihaz türü: Mobil, masaüstü veya her ikisi.

Platform: Facebook, Instagram, Kitle Ağı veya Messenger

Yerleşimler: Yayınlar, Hikayeler, yayın içi (videolar için), mesajlar, makale içi ve uygulamalar ve siteler (Facebook dışında).

Belirli mobil cihazlar ve işletim sistemleri: iOS, Android, özellikli telefonlar veya tüm cihazlar.

  1. Adım:  Bütçenizi ve planlamanızı ayarlayın

Ardından, Facebook reklam kampanyanıza ne kadar para harcamak istediğinize siz karar verirsiniz. Günlük veya ömür boyu bir bütçe seçebilir, ardından reklamınızı gelecekte planlamak istiyorsanız başlangıç ​​ve bitiş tarihlerini ayarlayabilir veya hemen yayınlanmasını seçebilirsiniz. Ayrıca, kampanyanızın tamamı yerine işlem başına tutarları karşılayacak isteğe bağlı bir maliyet ve teklif kontrolleri ekleyebilirsiniz.

Reklam Bütçenizi Belirleme Seçenekleri

Gelişmiş bütçe seçeneklerini kullanarak paranızı nasıl harcamak istediğiniz hakkında oldukça ince ayrıntılara ulaşabilirsiniz. Reklamınızı yalnızca hedef kitlenizin Facebook’ta olması muhtemel olduğunda sunmayı tercih edebileceğiniz için, Facebook ücretli reklamlarınızı bir zaman planında yayınlamanın bütçenizi harcamanın en etkili yolu olabileceğini unutmayın. Zaman planlamasını yalnızca reklamınız için bir yaşam boyu bütçe oluşturduysanız belirleyebilirsiniz. Seçimlerinizi yaptıktan ve kitle boyutu göstergesinden memnun olduğunuzda Devam’ı tıklayın.

  1. Adım: Reklamınızı Oluşturun

Önceliğiniz reklam biçiminizi seçmektir. Ardından, reklamınız için medya ve metin bileşenlerini girin. Kullanılabilir biçimler, bu işlemin başında seçtiğiniz kampanya hedefine göre değişiklik gösterir. Reklamınızın tüm potansiyel yerleşimler (mobil, masaüstü haber akışı, sağ sütun vb.) İçin iyi göründüğünden emin olmak için sayfanın altındaki önizleme aracını kullanın. Seçimlerinizden memnun olduğunuzda, siparişinizi göndermek için Onayla düğmesini tıklayın, ardından Facebook’tan reklamınızın onaylandığını bildiren bir e-posta almayı bekleyin.

 

Facebook reklam ile ilgili daha fazla bilgi almak için https://www.crmmedya.com/facebook-reklamlari/ bağlantısını ziyaret ederek daha detaylı bilgilere sahip olabilirsiniz.

 

ETİKETLER: ,
Merhaba! Ben Emrah, BTnet.com.tr'nin teknoloji yazarıyım. Sizler için en güncel teknoloji haberlerini paylaşıyorum. Amacım, sizleri teknoloji dünyasının heyecanına ortak etmek ve bilgiyle buluşturmak.
YORUMLAR


Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.