DOLAR 8,6606
EURO 10,1856
ALTIN 490,68
BIST 1.392
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 25°C
Parçalı Bulutlu
İstanbul
25°C
Parçalı Bulutlu
Çar 23°C
Per 18°C
Cum 21°C
Cts 24°C

E-imza Nedir? E-imza Nasıl Çıkartılır?

E-imza Nedir? E-imza Nasıl Çıkartılır?
27.08.2021 - 22: 11: 27
A+
A-
Abone Ol 

Teknolojik anlamda dijitalleşmenin hızlı bir şekilde arttığı bu zamanlarda Türkiye Cumhuriyeti tarafından duyurulan elektronik imza, diğer adıyla e-imza özelliğini duyurdu. Tıpkı ıslak imza gibi aynı işlevi gören, fiziki değil elektronik olarak oluşturulan bir imza çeşididir. Elektronik imza, tıpkı ıslak imzada olduğu gibi tek bir şekle sahip olmak yerine, bu imza türüne özel olarak geliştirilen karakter, harfler veya sembollerden oluşmaktadır. Islak imza gibi birçok hukuk alanında kullanılabilirken bazı istisnai durumlarda geçersiz kalmaktadır.

Elektronik imzanın geçersiz kaldığı durumlar şunlardır:

  • Evlilik imzaları
  • Veraset ve intikal davaları
  • Üçüncü taraf şahitliği gerektiren emlak alım ve satım işlemleri olarak sıralanabilir.

 

Elektronik imzayı çıkartmak için Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylanan iletişim operatörleri tarafından ya dda elektronik sağlayıcılar üzerinden rahat bir şekilde başvuruda bulunabilirsiniz.

 

Bireysel elektronik imza başvurusu için gerekli belgeler:

  1. Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi içeren başvuru formu
  2. Başvuran kişiye ait TC kimlik kartı veya ehliyet belgesi

 

Kurumsal elektronik imza başvurusu için gerekli belgeler:

  1. Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi içeren başvuru formu
  2. İmza sirkülerinin bir fotokopisi
  3. Başvuran kişiye ait TC kimlik kartı veya ehliyet belgesi
  4. Son altı ay içerisinde Ticaret Sicil Memurluğundan alınmış bir faaliyet belgesi

 

Elektronik İmza Nerelerde Kullanılır?

  1. Toplu şekilde imza atmanız gerektiren durumlar
  2. Elektronik arşiv imzalamanız gerektiren durumlar
  3. Kurumlar arası iletişim için
  4. Kurum içi uygulamalarda ihtiyaç duyulması halinde
  5. Bayilerle iletişim sırasında sipariş sürecinde
  6. Personel ile ilgili izin, performans, fazla mesai, masraf onayı gibi formlarda
  7. Personel hizmet sözleşmesi ve diğer sözleşmelerde
  8. Ortaklar Kurulu, Genel Kurul ve Yönetim Kurulu gibi idari kararların imzalanmasında
  9. Banka talimatı gönderimi
  10. Dış ticaret ve gümrük işlerinde
  11. Merkezi Kayıt kuruluşu e-Şirket uygulaması işlemlerinde
  12. e-Devlet uygulamalarında
  13. Kayıtlı Elektronik Posta sistemi kullanımı
  14. EKAP, Sanayi Bakanlığı, UYAP gibi kurumlarda e-İmza kullanımının zorunlu tutan kamu projeleri
  15. MERSİS projesine bağlı ticari sicil işlemleri esnasında
  16. Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Ulusal Bilgi Bankası içerisinde
  17. Islak imzanın gerekli kılındığı diğer alanlar
ETİKETLER:
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.