DOLAR 8,6373
EURO 10,1419
ALTIN 488,80
BIST 1.401
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 25°C
Parçalı Bulutlu
İstanbul
25°C
Parçalı Bulutlu
Çar 23°C
Per 18°C
Cum 21°C
Cts 24°C

YouTube Reklamlarının Türleri ve Nasıl Kullanılacağı

YouTube Reklamlarının Türleri ve Nasıl Kullanılacağı
02.08.2021 - 21: 42: 14
A+
A-
Abone Ol 

YouTube videolarınızdan reklamlar aracılığıyla para kazanabildiğinizde, videolarınızda gösterilen reklamların türleri ve sıklığı üzerinde kontrol sahibi olursunuz. Bu, nasıl para kazandığınızı ve ne kadar kazandığınızı etkiler, ancak aynı zamanda izleyicilerinizin izlerken deneyimlerini de etkiler.

Görüntülü Reklamlar

YouTube görüntülü reklamları, videonuzun üzerinde değil yanında görünür. Bu reklam türünün avantajı, videonuzun görüntülenmesini engellememesidir. Ancak bu, yalnızca bilgisayarlarda da görünen daha düşük ücretli bir reklam türüdür, bu nedenle bu tür reklamlarla mobil görüntülemelerden hiçbir şey kazanmazsınız. Reklamcılar, reklamın görüntüleme başına ödeme yapıp yapmayacağını veya kazanmak için tıklamanın gerekip gerekmediğini seçer.

Yer Paylaşımlı Reklamlar

Bir yer paylaşımlı reklam, videonuzun alt %20’sini kaplayan bir banner olarak görünür. Bu reklamlar, diğer reklam türlerinden daha az rahatsız edicidir, ancak izleyicilerin ödeme alabilmeniz için reklamı tıklaması gerektiğinden kazanç potansiyelleri sınırlıdır. Yer paylaşımlı reklamlar da yalnızca bilgisayarlarda görünür, bu nedenle diğer cihazlardan gelen görüntülemeler, bu cihazlardan kazanç fırsatları sunmaz. Yer paylaşımlı reklamları kullanmayı planlıyorsanız, videonun alt %20’lik kısmına önemli grafikler koymaktan kaçınmalısınız, ancak izleyiciler yine de reklamı istedikleri zaman kapatabilir.

Atlanabilir Video Reklamlar

Atlanabilir video reklamlar, YouTube kullanıcılarının en aşina olduğu reklam türlerinden biridir. Reklam, videonun herhangi bir noktasında görünebilir; öncesi, sonrası veya sırasında. Bu reklam türü her cihazda çalışır ve en sık kullanılan YouTube reklamı türüdür. İzleyiciler 5 saniye sonra reklamı atlayabilir, ancak para kazanmanız için reklamın tamamını veya 30 saniyeye kadar (hangisi daha kısaysa) izlemeleri gerekir.

Atlanamayan Video Reklamlar

Bu reklamlar ayrıca videonuzun herhangi bir yerine eklenebilir ve atlanamaz. Ancak, bu reklamlar en az 15 saniye uzunluğundadır ve izleyiciler, özellikle içeriğinize henüz aşina olmayan yeni izleyiciler kanalınızdan uzaklaşabilir. Ortada bir yere atlanamayan reklam koyarak bu sorunu biraz hafifletebilirsiniz, ancak bunun etkinliği, görüntüleyenlerinizin videonuzun geri kalanını izlemek için ne kadar yatırım yaptıklarına bağlıdır. Atlanamayan reklamlar bilgisayarlarda ve mobil cihazlarda çalışır ancak oyun konsollarında veya televizyonlarda para kazanmaz.

Video Ortası Reklamlar

Videonun ortasında gösterilen reklamlar, video boyunca farklı noktalara yerleştirildikleri için TV reklamlarına benzer. Yalnızca 10 dakikadan uzun videolar için kullanılabilirler. Ayrıca “reklam aralarının” nereye ekleneceğini seçme olanağına sahipsiniz, bu nedenle bu tür reklamları kullanmayı planlıyorsanız, doğal mola yerleri ile videolarınızı çekebilirsiniz. Atlanamayan reklamlar gibi, videonun ortasında gösterilen reklamlardan da TV’lerde veya oyun konsollarında para kazanılmaz. Videonun ortasında gösterilen reklamlar, atlanabilir veya atlanamaz olabilir; atlanabilir reklamlar, izleyicinin reklamı ne kadar süreyle izlediğine ilişkin aynı gereksinimler kapsamındadır. BGBM bazında satın alınan reklamlar (binde maliyet demektir) atlanabilir de olsa size ödeme yapılabilmesi için sonuna kadar izlenmesi gerekir.

Tampon Reklamlar

Bumper reklamlar, 6 saniyeden uzun olmayan kısa bir BGBM reklam biçimidir. Bunlar atlanamaz ve videonuz başlamadan önce görünür. Bu reklamlar mobil görüntüleme için optimize edilmiştir, ancak bilgisayarlarda da çalışır ve atlanamaz olmalarına rağmen kısa uzunlukları nedeniyle izleyicileri geri çevirmeleri olası değildir.

Videolarınızdaki Reklamları Seçme ve Kontrol Etme

YouTube para kazanma özelliğinizi ayarlarken, yukarıdaki reklam türlerinden hangisinin görüntüleneceğini kontrol edebilirsiniz. İçeriğiniz ve hedef kitlenizle en iyi şekilde çalışan reklam türlerini kullanın; örneğin, videolarınız güçlü bir şekilde konsol video oyunu oyuncularını hedefliyorsa, konsollarda ve TV’lerde çalışan reklam türlerini kullandığınızdan emin olun. İzleyicilerinizin birden fazla cihazdan izlemesi muhtemel olduğundan, diğer türleri kullanmaya devam edebilirsiniz, ancak videolarınızı izlemek için kullanabileceklerini bildiğiniz belirli ekipmanı hedeflediğinizden emin olun.

Belirli reklamverenlerin ve kategorilerin videolarınızla birlikte görünmesini engellemeyi de seçebilirsiniz. Örneğin, sizinle doğrudan rekabet eden şirketlere ait reklamları hariç tutmak veya flört reklamları, siyasi reklamlar veya tüketici kredisi reklamları gibi tüm bir kategoriyi hariç tutmak isteyebilirsiniz. YouTube, görünmesini engellemek için seçebileceğiniz tam bir “hassas kategoriler” listesine sahiptir .

Videolarınızda Reklam Görünmezse Ne Yapmalısınız?

YouTube, doğru izleyicilere dikkatle hedeflenmiş reklamlar sunmayı amaçlayan bir algoritmada reklam ayarlarınızı kullanıcı verileriyle birleştirir. Bazen, doğru bir reklam bulunamaz ve bu, o örnek için hiçbir reklamın gösterilmemesine neden olur. Ancak, sürekli olarak reklam görmüyorsanız, ayarlarınızı değiştirmeniz veya başka düzeltmeler yapmanız gerekebilir.

 

ETİKETLER: ,
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.