Instagram’da Reklam Nasıl Verilir?

Instagram’da Reklam Nasıl Verilir?
24 Nisan 2021 21:56 | Son Güncellenme: 8 Nisan 2023 02:09

Instagram reklamları kolay, pratik ve ulaşılabilir olması ile bilinmektedir. Günümüzde işletmelerin büyük çoğunluğu Instagram üzerinden reklam vermeyi tercih etmektedir.

Instagram Reklamları

Instagram reklamları her Instagram kullanıcısının karşılaştığı paylaşımlar arasında yer almaktadır. Instagram üzerinde vakit geçiriyorken bazen ana sayfa üzerinde veya hikayelerde takip halinde olmadığımız sayfaların paylaşımlarını görürüz. Bunun ana nedeni, bu sayfaların reklam vermiş olmasıdır.

Teknolojinin gelişmesi ile birlikte pek çok işlem sosyal medya platformlarına aktarılmıştır. Bu işlemlerden bir tanesi de reklam vermektir. Sosyal medya hesaplarına reklam vermek hem pratiktir hem de çok daha uygundur. Ayrıca sosyal medya hesaplarından reklam verildiği zaman daha fazla kitleye ulaşılabilir ve bu reklamlar ölçülebilirdir. Tüm bu özelliklerinin yanı sıra görsel hafızaya hitap etmesi ve hafızada kalıcı hale gelmesi açısından da sosyal medya reklamları daha tercih edilir olmuştur.

Sosyal medyada reklam verilen platformların başında Facebook ve Instagram gelmektedir. Instagram reklam vermek sanılanın aksine oldukça basit bir işlemi içermektedir. Kişi, kurum, kuruluş ve işletmeler rahatlıkla Instagram reklamı verebilir ve bu sayede daha fazla kişiye hitap ederek kazanç elde edebilir. Instagram kişi, kurum, kuruluş ve işletmelerin doğru zamanda, doğru yerde, doğru hedef kitlesi ile buluşmasına vesile olur. Peki, Instagram’da reklam nasıl verilir?

Reklam Nasıl Verilir?

Instagram’da reklam yayınlamak için yapılması gereken ilk işlem bir Instagram hesabının açılmasıdır. Şayet bir Instagram hesabınız varsa ücretsiz bir işletme profili oluşturmanız gerekmektedir. Ayrıca bu işlemin tamamlanabilmesi için bir Facebook sayfasının da bulunması gerekir.

Instagram ‘da reklam vermek için ilk olarak Business Manager hesabı oluşturulmalıdır. Daha sonra Facebook ve Instagram sayfasını Business Manager hesabına entegre etmek gerekmektedir. Bu işlemlerin ardında ise kampanya oluşturulma aşamasına geçilir. Kampanya oluşturma aşamasında reklam hesabına giriş yapılması gerekir.

Tüm bu kısımları tamamlamışsanız sıra reklam verme hedefini belirlemeye gelir. Sonrasında ise kampanya ve bütçeyi belirledikten sonra hedef kitleyi oluşturma aşamasına geçilir. Son aşamada ise reklamlar onaya gönderilir. Tüm bu işlemlerden sonra onay gelirse Instagram hesabından reklam vermişsiniz demektir.

ETİKETLER:
Merhaba! Ben Emrah, BTnet.com.tr'nin teknoloji yazarıyım. Sizler için en güncel teknoloji haberlerini paylaşıyorum. Amacım, sizleri teknoloji dünyasının heyecanına ortak etmek ve bilgiyle buluşturmak.
YORUMLAR


Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.