Instagram Hashtag Stratejisi Oluşturmak İçin 6 İpucu

2021 yılında hashtag’ler, Instagram’da yeni kitlelere ulaşmanın harika bir yoludur . Çok az çaba gerektirirler ve nakit yatırım gerektirmezler, ancak içeriğinizle ilgilenebilecek kişileri doğrudan size yönlendirebilirler.
Peki gönderiniz için doğru Instagram hashtag’lerini nasıl seçersiniz? Kaç tane kullanmalısınız ve bunları nereye koymalısınız? Paylaşmak istediğiniz şık bir video reklamınız veya resminiz olsun, doğru IG hashtag stratejisi, harika bir video oluşturucu ve hikaye düzenleyicinin yanı sıra kesinlikle yardımcı olabilir. Instagram hashtag oyununuzu geliştirmek için 7 hızlı ve etkili ipucu:
Hashtag’lerinizin Sayısı Ve Yerleşimi Konusunda Bilinçli Olun
Yakın tarihli bir çalışmada SocialInsider, hashtag kullanımının performanslarını nasıl etkilediğini belirlemek için 650.000 Instagram gönderisini inceledi. Buldukları şey, genel olarak, başlıkta 7 veya 30 hashtag gizli olan gönderilerin en fazla etkileşimi aldığıydı.
Bununla birlikte, optimum performans için hashtag’lerin sayısının, yerleşiminin ve görünürlüğünün profil boyutuna göre değiştiğini buldular.
İlgili HaberInstagram Yorum Yapamıyorum Sorunu ve Çözümü
Instagram Yorum Yapamıyorum Sorunu ve Çözümü
IG Hashtag’lerinizi Başlıkta Gizleyin
Markanız, başlıkta hashtag’lerinizi gizlemenin en etkili olduğu kategorilerden herhangi birindeyse, merak ediyor olabilirsiniz: Bir hashtag nasıl gizlenir?
Instagram, akışınızda gösterilen metin miktarını sınırlar ve ek metni bir “daha fazla göster” bağlantısının arkasına gizler. Amacınız, hashtag’lerinizin bu bağlantıdan sonra görünmesini sağlamaktır.
İşin püf noktası satır sonları eklemektir. Ancak bu göründüğünden biraz daha zor, çünkü Instagram uygulaması doğrudan altyazı düzenleyicisine girilen metne eklenen satır sonlarını silmeye başladı.
Çözüm, başlığınızı farklı bir metin düzenleyicide (not alma uygulaması gibi) yazmak ve ardından kopyala-yapıştır yapmaktır. En az 5 satırınız olana kadar bir karakter (nokta çok göze çarpmaz, ancak yıldız veya istediğiniz herhangi bir şeyi de kullanabilirsiniz), sonra bir satır sonu, sonra başka bir karakter, sonra başka bir satır sonu yazın. Altına hashtag’lerinizi ekleyin ve ardından her şeyi kopyalayıp Instagram altyazı düzenleyicisine yapıştırın.
İnstagram Soru Sorma Nasıl Yapılır?
Markanızla İlgili Popüler Hashtag’leri Bulun
Sizin gibi markaların hangi hashtag’leri kullandığına bakın. İlgili içerikle ilgilenen kişiler bu hashtag’leri arayacak ve bu nedenle içeriğinizle karşılaşma olasılıkları daha yüksek olacaktır. Gönderilerinizin uygun kitlelere ulaştığından emin olmanın harika bir yolu.
Altyazı düzenleyiciye bir hashtag yazdığınızda, Instagram size bu hashtag’i kullanan kaç tane gönderi olduğunu otomatik olarak söyleyecektir. İçeriğinizle ilgili hashtag’leri keşfetmenize yardımcı olması için bir hashtag bulucu veya oluşturucu aracı da kullanabilirsiniz.
Kullanmadan Önce Instagram Hashtag’lerini Arayın
Instagram’da bir hashtag kullanmadan önce, onu kimin kullandığını ve ne tür içerikler çıktığını görmek için kendiniz arattığınızdan emin olun. Popüler bir influencer veya markanın onu kullanması, içeriğinize uygun olduğu anlamına gelmez.
İnstagram Hikaye Gizleme Nasıl Yapılır?
Popüler IG Hashtag’lerini Daha Küçük Niş Hashtag’lerle Birleştirin
Bu, çevrimiçi reklamcılığın sonsuz ikilemi: Daha geniş bir erişime sahip olabilecek, ancak çok daha fazla rekabete sahip olabilecek popüler bir arama terimi/kategori/hashtag kullanmalı mısınız? Yoksa o kadar geniş bir kitleye hitap etmeyebilecek, ancak belirli türde içerik arayan insanlar tarafından görülme olasılığı daha yüksek olan daha küçük bir niş mi kullanmalısınız?
Cevap: ikisi de!
Popüler hashtag’ler sizi haritaya koyar, ancak haritada bir sürü başka Instagram kullanıcısı var. Niş veya konum tabanlı hashtag’ler, sizinle en alakalı kitleye karşı öne çıkmanıza yardımcı olur. Her gönderide her ikisinin bir kombinasyonunu kullanın.
Bir Liste Tutun
IG’de her bir şey yayınladığınızda tekerleği yeniden icat etmeniz gerekmez. Markanızla alakalı bir hashtag listesi derleyin. Bu şekilde, bir gönderi oluşturduğunuzda, tekrar kapsamlı bir araştırma yapmak zorunda kalmadan listeye bakabilir ve uygun hashtag’leri seçebilirsiniz. Ayrıca bu listede her bir hashtag’i kaç kez kullandığınızı da işaretleyebilirsiniz.