Dead Space Remake İnceleme

Dead Space Remake İnceleme
30 Mart 2023 14:15 | Son Güncellenme: 8 Nisan 2023 01:54

Dead Space, ilk çıktığında herkesi şaşırtan bir başarı yakaladı. EA’nın bu sürpriz hiti sayesinde, artan çok oyunculu oyunlar arasında kaybolmaya başlayan korku oyunları yeniden canlanma yaşadı.

Şimdi, Dead Space Remake ile 2023’te yeniden başlıyor ve belki de insanların neden hâlâ Electronic Arts’a destek vermeye devam ettiklerini gösterecek.

Dead Space Remake, Issac Clark adlı bir mühendisin hikayesini anlatıyor. Kız arkadaşı Nicole, USG Ishimura adlı uzay gemisinde göreve çağrılır ve Issac, endişeli bir mesaj alarak gemiyi kontrol etmek üzere bir ekibe katılır.

İnişin ardından çok geçmeden, Issac ve ekibi durumun kötü olduğunu anlar. USG Ishimura, kan ve tuhaf organik materyalle kaplanmış bir harabedir. Necromorphs adlı korkunç yaratıklar koridorlarda dolaşmakta ve Nicole ise ortada yoktur.

Dead Space, sizi hayatta kalmakla kalmayıp, klasik Alien serisi ve bir kültün varlığı ile daha derin bir hikayeye sokuyor. Bu hikaye, gerçek canavarların kim olduğunu sorgulamanıza yol açıyor.

 

Dead Space Remake, ana hikayeyi değiştirmez, ancak sunumu günceller ve hikayeye daha fazla derinlik kazandırır.

İlk dikkat çeken şey, Issac Clark’ın bu versiyonda konuşuyor olmasıdır. Eski Dead Space oyuncuları, orijinal oyunda Necromorph’ların dili olduğunu hatırlayacaktır. Issac’ın konuşması, hikayeye yeni bir boyut kazandırır ve daha mantıklı bir şekilde ilerlemesine yardımcı olur.

Bir başka önemli yenilik ise yan görevlerin eklenmesidir. Yan görevler, ödüller sunarken, olaylara daha fazla bilgi ve derinlik kazandırır. Bu yan görevler, orijinal hikayeye aşina olanlar için bile önemli ve ilgi çekici hale gelir.

Oynanış açısından, Dead Space Remake orijinaline sadık kalmıştır ve bu iyi bir durumdur. Serinin ilerleyen oyunlarında korku unsuru azalmış ve aksiyona daha fazla yer verilmiştir.

Remake ile ilgili ilk endişelerimden biri, orijinalin saf korku öğelerinin üzerine daha fazla aksiyon eklemesi olacaktı. Ancak, bu endişe asılsız çıktı.

Eğer Resident Evil, Silent Hill veya yeni oyunlardan Tormented Souls gibi oyunlar deneyiminiz varsa, oyunun genel akışına aşinasınızdır.

Belirli noktalara gitmeniz, sürekli olarak korkunç düşmanlar tarafından azaltılan sağlık ve cephane kaynaklarınızı yönetirken, görevinizi ilerletmenize yardımcı olacak öğeler bulmanız gerekir. Ne zaman savaşacağınıza ve ne zaman kaçacağınıza karar vermek önemlidir.

Issac, bir Uzay Denizcisi değil, bir mühendistir. Bu, Xenomorph’larla savaşta pek başarılı olamayacağı anlamına gelir.

Ancak, işleri keskin bir şekilde halledebilir, bu da ona bu durumda oldukça komik bir avantaj sağlar. Bu oyunun kontrolleri, metal bir zırhla bir uzay gemisinde yürüyormuş gibi hissettiren bir ağırlığa sahiptir, ancak yine de hareket etmek için fazla çaba harcamanız gerekmeyecek kadar hantal değildir.

Kamera sürekli olarak omuzunun üzerinde olacak şekilde ayarlanmıştır, Resident Evil 4’ten ünlü bir stil ve her şey sezgisel olarak hissettirir.

Silahları hızlıca değiştirebilir, iyileşebilir ve statik ve kinetik güçlerinizi kendi bedeninizin bir uzantısı gibi kullanabilirsiniz. Kontrollerin kötü olduğu için hiçbir ölüm yaşamadım; hepsi tamamen panikle ilgiliydi.

Sadece sıfır yerçekimi bölümlerinde kontrolün biraz zor olduğunu hissedersiniz. Bu bölümlerde, geminin farklı bölümlerine uçmak için zırhınızdaki iticileri kullanacaksınız.

Hem bulmacaları ve yol bulmayı, hem de bazı gerilimli savaşları içerir. Bu bölümlerde alışmak için bir süre gereklidir, ancak oyunun sonunda sıfır yerçekiminde savaşta beceri kazandığımı gördüm.

Remake’teki bulmacalar biraz daha azdır, ancak oyunun akış hızını artırır. Hâlâ birkaç çevresel bulmaca bulunmaktadır.

 

Dilediğiniz zaman bir haritaya erişebilirsiniz. Kaybolduğunuzda veya yeni bölgeler keşfetmek istediğinizde, bir düğmeye basarak en yakın hedefe giden bir ışık yolunu gösterebilir.

Keşfetmeye devam etmek istediğimde, bir sonraki bölümü başlatmak yerine, bu oldukça kullanışlıydı. Ayrıca, çok fazla keşfettiğimde ve doğru yolu bulmam gerektiğinde de çok işime yaradı.

Callisto Protocol, Dead Space’in bazı orijinal geliştiricileri tarafından geliştirildiğinde ve piyasaya sürüldüğünde, doğal olarak karşılaştırma yapmak zorundaydık.

Fakat bildiğiniz gibi, Callisto Protocol beklentilere ulaşamadı ve Dead Space’in ruhani devamı olamadı. Dead Space Remake ise, neden bu kadar özel ve başarılı olduğunu bir kez daha gösteriyor.

Aksine, Dead Space Remake, korku oyunlarının vazgeçilmez bir unsuru olan atmosferi mükemmel bir şekilde yakalıyor. Doğrusal, kasvetli koridorlardan geçen sıradan bir macera değil, oyuncuya “Acaba burada olmalı mıyım?” diye düşündüren özgürlük sunar.

Oyunun yüzde 90’ından fazlasında geminin içinde dolaşırken, savaş zor olsa da, sadece ilerlemek yerine becerilerinize ve planlarınıza güvenmeniz gerekiyor. Öyle yoğun bir gerginlik var ki, bu gerginlikle evler inşa edebilirsiniz ve korku oyunları için gereken tüm kutuları işaretliyor.

Peki, orijinaline atmosfer açısından ne ekliyor? Hikayeyi ileri götürür, ilerleme hızını daha iyi bir noktaya getirir ve gemi başarısız olmaya başladıkça gerginliğin arttığını hissedersiniz.

Ekstra alanlar ekler, bazılarını çıkarır ve hatta Yeni Oyun+ modunu tamamladıktan sonra izlenebilen ekstra bir son bulunur. Orijinal Resident Evil Remake kadar etkileyici olmasa da, orijinal oyunu yakından takip ederek tanıdık hissettirir ve bu konuda ustaca oynar, ancak daha az kurnazdır.

Farklı ve eşsiz olmayan, ancak orijinal plana göre biraz değişikliklerle daha iyi bir şey yaratır. Dead Space Remake, EA’nın muhteşem Frostbite motoruyla bu konsol neslinde oynadığım en iyi görünümlü oyunlardan biri olacak şekilde tamamen yeniden yapılandırıldı.

Karakter modellerinin yüzleri en iyi olmasa da, manzara ve Necromorphs daha önce hiç bu kadar iyi görünmemişti. Orijinal oyunun ne kadar etkileyici göründüğünü hafızanızda tekrarlamak için harika bir iş çıkarıyor.

Ishimura’nın farklı biyomlarını keşfetme sürecindeki inanılmaz detay seviyesi, sizi oyunun içine daha fazla çeker.

Ortam sesinin, uzaktaki çığlıklar ve yakındaki fısıltılarla birleştiğinde, yeni bir tehdit duyup duymadığınızı ya da sadece paranoya yaşayıp yaşamadığınızı merak etmenize neden olur. Bu, daldırma faktörünü zirveye çıkarır.

Oyunda gösterge paneli (HUD) bulunmaz. Bunun yerine, hayati değerlerinizi temsil eden çubuklar takım elbisenize yerleştirilir ve envanter alanı, okumanız gereken dosyalar gibi bilgiye ihtiyaç duyduğunuz diğer şeyler takım elbisenizden yansıyan bir hologramda görünür.

Oyunu duraklatmazlar ve sadece bu uyumlu deneyime katkıda bulunurlar. Ayrıca, yükleme ekranları yoktur, bu da gemiyi keşfetmenin keyifli ve sorunsuz bir hale gelmesini sağlar.

Seslendirme mükemmeldir ve Issac’ın bu oyunda sesini bulmasının keyifli olduğunu söyleyebiliriz. Bu, onu daha sinematik bir hikayeye dönüştürmeye gerçekten katkı sağlar, çünkü orijinal oyunda sadece içeri bakan ve amaçları sorgulamadan kabul eden dış bir avatar gibi hissettiriyordu.

Bu remake’te ise Issac karşılık verir, nedenlerini açıklar ve geminin mürettebatı ve beraberindeki ekip ile birlikte yavaş yavaş çılgınlığa sürüklenir.

Dead Space’i daha önce hiç oynamamış olanlar şanslı sayılabilir. Aslında, daha önce oynamış olanlar da şanslıdır. Remake gerçekten harika görünüyor ve unutulmaz bir deneyim sunuyor.

Merhaba! Ben Emrah, BTnet.com.tr'nin teknoloji yazarıyım. Sizler için en güncel teknoloji haberlerini paylaşıyorum. Amacım, sizleri teknoloji dünyasının heyecanına ortak etmek ve bilgiyle buluşturmak.
YORUMLAR


Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.