YouTube, Sanatçıların Performansını Ölçmelerine Yardımcı Olan Aracını Genişletiyor
Google‘a ait olan YouTube, “Sanatçılar İçin Analitik” aracını genişleterek YouTube Shorts ile ilgili verileri Total Reach metriğine eklemeyi duyurdu. Bu sayede sanatçılar, müziklerinin YouTube’da tüm formatlarda nasıl bir kitleye ulaştığının bir özetini elde edebilecekler.
YouTube’un küresel müzik başkanı Lyor Cohen, bir blog yazısında, “Bu ay itibariyle ‘Sanatçılar için Analitik’ Total Reach metrikleri, hayranlar tarafından yüklenen Shorts’ları da içeriyor. Bu yeni metrik, müziğinizin tüm formatlarda kaç kişiye ulaştığını göstererek, bir sanatçının YouTube’daki izleyici kitlesinin en kapsamlı görüntüsünü sunuyor” dedi.
Daha önce Total Reach metriği sadece sanatçı tarafından resmi olarak yüklenen içerikleri ve hayranlar tarafından yüklenen uzun videoları içeriyordu. Ayrıca Cohen, bu yılın Ocak ayında hayranların oluşturduğu Shorts’ların, ortalama bir sanatçının benzersiz izleyici kitlesini %80’in üzerinde artırdığını belirtti.
Ek olarak, Shorts’ta aktif olan sanatçılar, yeni kanal abonelerinin %50’sinden fazlasının Shorts gönderilerinden doğrudan geldiğini görüyorlar.
Şirket ayrıca, “Analytics’te Yeni Şarkılar” başlığı altında bir bölüm oluşturdu. Bu bölüm, sanatçıların müziklerinin tüm video formatlarında nasıl dinlendiğini veya kullanıldığını tek bir yerde görmelerine yardımcı oluyor.