Uygulama Pazarı, İkinci Çeyrekte Harcanan 34 milyar Dolar ile Tüm Zamanların Rekorunu Kırdı
Kullanıcılar, 2021’in 2. çeyreğinde uygulamalara geçen yıla göre 7 milyar dolar daha fazla harcadı.
Uygulama geliştiricileri, kullanıcıların 2021’in 2. çeyreğinde uygulamalara 34 milyar dolar harcadığını tespit eden piyasa verileri şirketi App Annie’nin yeni istatistiklerine göre iyi bir yıl geçiriyor.
App Annie Q2 Dünya Çapında Pazar Endeksi Raporu Android ve iPhone kullanıcıları geçen yıl ve Q1 2021 ile karşılaştırıldığında daha 2 milyar $ ile karşılaştırıldığında 2. çeyrekte daha $ 7 milyar harcadığını gösterdi.
Rakamlar tüm zamanların rekorunu kırdı, çünkü milyonlarca kişi COVID-19 salgını sırasında evde kalmaya ve zaman geçirmeye zorlandı. App Annie’nin verilerine göre, birçok alanda sona eren karantinalara rağmen, uygulamalara yapılan harcamalar yalnızca 2021’de arttı.
Rapor, iOS App Store kullanıcılarının geçen yıl 2. çeyrekte görülen rakamlardan %30 artışla 22 milyar dolar harcadığını gösteriyor. Google Play mağazasındaki harcamalar %20 artarak 12 milyar dolara ulaştı. Google Play 25 milyar indirmeye sahipken, iOS indirmeleri ikinci çeyrekte 8 milyar civarındaydı.
Rapor, uygulama pazarının tam olarak 13 yıl önce Apple’ın 2008 yılında 500 farklı uygulamayla App Store’u oluşturmasıyla şekillendiğini kaydetti. Bu 500, şimdi hem Android hem de iOS cihazlarda 5 milyondan fazla uygulamaya dönüştü.
- çeyrekte kullanıcılar eğlence, sosyal, mesajlaşma ve video akışı gibi çeşitli sektörlerdeki popüler uygulamalara akın etti. Tik Tok, indirmeler ve kullanıcılar tarafından harcanan para söz konusu olduğunda bir numarada kalarak uygulama pazarına hakim olmaya devam ediyor.
HBO Max, ikinci çeyrek için tüketici harcama tablosuna sürpriz bir ek oldu ve listelerde altı numaraya yükseldi. App Annie’ye göre, uygulama Mayıs 2020’de yeniden başlatıldı ve şu anda ABD’de 18 milyon aylık aktif kullanıcıya sahip. Uygulama, Friends Reunion’ı yayınladıktan sonra kullanıcılarda özellikle büyük bir büyüme gördü. Raporda, TV özel bölümünün “ABD’deki açılış hafta sonunda Max’e herhangi bir Warner Bros.’dan daha fazla kayıt getirdiğini” söyledi. bu yıl şimdiye kadar yeni filmler.”
“Kakao Japan (Kore’deki Kakao’nun Japon yan kuruluşu) tarafından yürütülen “webtoon” çizgi roman uygulaması, tüketici tarafından dünyanın en büyük yedinci uygulaması olma yolunda istikrarlı yükselişini sürdürdü. harcamak,” rapor ekledi.
“Piccoma, eksiksiz kitapları bölümlere dönüştürerek ve okuyucuların bir sonraki taksiti beklemek yerine ödeyebilecekleri bir freemium iş modeli sunarak Japon tüketicilerin çizgi romanlar için ödeme şeklini değiştirdi. Şirket, 2020’de 37,6 milyar yen (340 milyon $) gelir elde ettiğini doğruladı. ”
Kullanıcılar, kısa videolar paylaşmalarına izin veren Tik Tok gibi uygulamalara akın ediyor, ancak bu alandaki rekabet artıyor. Tiki A Short Video Community, App Annie’nin “kırılma” sıralamasında 5 numaraya ulaştı ve Hindistan’da Roposo uygulaması indirmelerde büyük artışlar gördü.
Oyun, uygulama pazarı için büyük bir gelir akışı olmaya devam ediyor ve haftalık ortalama oyun indirmeleri, beşinci çeyrekte yaklaşık 1 milyarda sabit kalıyor. Haftalık bazda, kullanıcılar tarafından iki yıl öncesine göre %35’lik bir artışla yaklaşık 1,7 milyar dolar harcanıyor.
Roblox, Supersonic’s Bridge Race, Hair Challenge ve Good Job’s Paper Fold gibi oyunlar, Q2 için oyun uygulaması pazarına öncülük etti.
Raporda, “Q2 2021 iki şeyi kanıtladı: pandeminin son 12 ayında katalize edilen mobil alışkanlıklar bizim yeni normalimiz ve büyüyen bir mobil ekonomiyi besliyorlar – üç aylık tüketici harcamaları sürekli olarak rekor kırıyor” dedi.
App Annie araştırmacıları, iş uygulamalarının, 2021’in ilk çeyreğine kıyasla %55 artışla kullanıcıların bunlara ne kadar zaman harcadıklarına ilişkin rekorlar kırdığını belirtti. Bu sektör, ABD’de Zoom ve Google Meet indirmelerinin öncülüğünü yaptı.