Yazılım 11 MART 2009 / 12:01

Yöneticiler mobil içeriğe ısınıyor

Ericsson ve CNN International tarafndan yapılan araştırmaya göre PC üzerinden TV izleme oranı artıyor.

Ericsson ve CNN International tarafndan yapılan araştırmaya göre PC üzerinden TV izleme oranı artıyor.


Ericsson ve CNN International'ın gerçekleştirdiği tüketici davranışları araştırması, üst düzey iş adamlarının seyahat halindeyken internete erişim oranlarının arttığına işaret ediyor. Yapılan açıklamaya göre değişen yaşam tarzı, esnek görüntüleme seçeneklerine yönelik bir ihtiyaç doğuruyor. Bu ihtiyaç yöneticilerin bilgisayarlarında ve mobil cihazlarda TV izleme oranlarını artırıyor. CNN’in çevrimiçi izleyicileri arasında gerçekleştirilen araştırma, yöneticilerin oluşturulan video içerikleri daha fazla paylaştıklarını da gösteriyor. Araştırmaya katılanların yüzde 56’sı mobil bir cihaz ve kablosuz sistemlerle çevrimiçi içeriğe erişiyor. Bu eğilim, gittikçe artan sayıda üst gelir grubundan tüketicinin ev ve ofis ortamları dışından internete eriştiğini gösteriyor. CNN’in çevrimiçi izleyicilerinin yüzde 73'ü kullanıcıların ürettiği video içeriğini paylaşıyor. Bunların yüzde 66’sı ise 45 yaşın üzerinde. Çalışmaya katılanların yüzde 29'u mobil telefonlarıyla video parçalarını kaydediyor. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 67’si son dört yılda PC’de TV izleme oranının arttığını, dörtte biri de aynı süreçte mobil cihazlarda TV izleme oranının arttığını söylüyor. Markalı web siteleri, TV içeriğine çevrimiçi olarak erişen katılımcılar için en popüler hedef. Yayıncı web siteleri, TV içeriğine çevrimiçi erişim için bir numaralı seçenek olarak ortaya çıkıyor. Katılımcıların en popüler izleme aracının TV olduğu görülüyor. Yüzde 35’lik kesim bir haftada 10 saatten daha fazla TV izlerken, PC ve mobil cihazlarda bu ölçüye varan izleme oranı oldukça düşük.