Yazılım 10 ŞUBAT 2009 / 14:27

TV kanallarının gözü akıllı telefon pazarında

iPhone gibi akıllı telefonların mobil video özelliği Amerika'da inanılmaz rağbet görüyor. Amerikan TV kanalları bu işten kâr elde etmenin peşinde.

iPhone gibi akıllı telefonların mobil video özelliği Amerika'da inanılmaz rağbet görüyor. Amerikan TV kanalları bu işten kâr elde etmenin peşinde.


Apple iPhone’nun mobil video görüntüleme özelliği, televizyon ağlarını yeni program, servis ve internete bağlanabilen cep telefonları için yeni özellikler geliştirmeye itti. Amerika'nın ünlü TV kanalları NBC Universal ve MTV Networks, bu medya şirketleri arasında. Nielsen Mobile raporuna göre, iPhone kullanıcılarının üçte birinden fazlası telefonlarından video izliyor. Yani normal bir mobil telefon kullanıcısının 10 katı kadar fazla video tüketiyor.


Öyle ki iPhone'un piyasaya çıkışının 150. gününde, iPhone Store’da 300 milyon uygulama yüklemesi kaydedildi. Program geliştiriciler bu yüklemelerden yüzde 70 kazanç sağlıyor. Kazancın gerisi Apple’a kalıyor. Bu yüzden TV kanalları, mağazaya eklenecek yeni uygulamalar peşinde koşuyor. Aynı şekilde operatörler de bu işten iyi kazanç sağlıyor. Çünkü tüketicilerin mobil web'e ulaşabilmesi için veri planlarına ihtiyacı oluyor. Bu da yaklaşık 30 dolara mal oluyor.


NBC, kanalın mobil içeriğinin yüzde 60’ının akıllı telefonlardan görüntülendiğini belirtti. Pazardaki akıllı telefon sayısı ise tüm pazarın sadece yüzde 10’unu oluşturuyor. Uluslararası Mobil İçerik ve Teknoloji Konferansı NATPE’de tanıtılanlara bakılırsa, mobil videolar yakın zamanda interaktif özellikler de taşıyacak. Mobil TV servisi MobiTV, “Mad Men”in interaktif versiyonunu tanıttı. Bu versiyon, izleyicilerin şovu izleyip, tek tıkla karakterin geçmiş bilgilerine ulaşmalarını sağlıyor. Teknolojinin gelecek yıl kullanıma sunulması bekleniyor.