Yazılım 14 MAYIS 2009 / 14:15

Turkcell birinci çeyrekte mutlu

Konsolide gelirlerini yüzde 12,3’lik artışla 2.103 milyon TL’ye çıkaran Turkcell, katma değerli servislerden elde ettiği gelirleri de yüzde 26 artırmayı başardı.

Konsolide gelirlerini yüzde 12,3’lik artışla 2.103 milyon TL’ye çıkaran Turkcell, katma değerli servislerden elde ettiği gelirleri de yüzde 26 artırmayı başardı.


Turkcell, 2009 birinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Gelirlerini geçen yıla göre TL bazında yüzde 12,3’lük artışla 2.103 milyon TL’ye çıkaran Turkcell’in net karı yıllık bazda hafif gerileme ile 563 milyon TL oldu. Küresel piyasalardaki dalgalanmaların etkisiyle TL, dolar karşısında yıllık bazda yüzde 38 değer kaybına uğrarken Turkcell, 1.283 milyon dolar gelir ve 344 milyon dolar net kâr kaydetti.


Ayrıca, Turkcell aynı dönemde geçen yıla göre yüzde 69’luk artışla 1.098 milyon lira tutarında nakit temettü dağıtma kararı aldığını açıkladı. Güçlü Operasyonel Performans Devam Etti 2009’un birinci çeyreğinde tamamına yakını ön-ödemeli olan yaklaşık 600 bin abone kaybeden Turkcell aynı çeyrekte faturalı abone sayısını 329 bin kişi artırmayı başardı. Böylece Turkcell, etkin pazarlama stratejisi ve iletişim çalışmalarıyla toplam aboneler içinde faturalı abone payını 2008’in 1. çeyreğindeki seviyesi olan yüzde 18,8’den, yüzde 21,4’e çıkardı. Abone Başı Aylık Ortalama Geliri (ARPU) ekonomideki yavaşlamaya rağmen bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 9 artışla 17,1 TL olarak gerçekleşirken Abone Başı Aylık Kullanım Dakikası (MoU) 2009 yılı birinci çeyrekte yüzde 46’lık artışla 107,1 dakikaya yükseldi.


Turkcell’in 2009 yılı birinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını değerlendiren Turkcell CEO’su Süreyya Ciliv küresel makro ekonomideki tüm olumsuzluklara rağmen, Turkcell Grup’un performansından çok memnun olduğunu ifade etti. Turkcell’de sürekli kazanmaya odaklı kültür yaratma konusunda yardımlarından ve desteklerinden dolayı tüm çalışanlara, müşterilere, iş ortaklarına ve hissedarlara teşekkür eden Ciliv, “Teknoloji, verimlilik ve müşteri hizmetleri konusunda gücümüzü artırmayı planlıyoruz. Özellikle 3G teknolojisi ile ilgili servisleri üç ay içinde Türkiye’de hizmete sunacak olmaktan dolayı çok heyecanlıyız. Biz 3G’yi Turkcell’i yenilikçi ürünlerle rekabette farklılaştıracak ciddi bir fırsat olarak görüyoruz” dedi.