Yazılım 12 MAYIS 2009 / 06:50

Ses pazarı yeniden oluşuyor

Doğan Telekom Genel Müdürü Fazıl Esen, değişecek telefon kullanımı alışkanlıklarıyla tüketicilerin büyük faydalar elde edeceğini belirtiyor.

Doğan Telekom Genel Müdürü Fazıl Esen, değişecek telefon kullanımı alışkanlıklarıyla tüketicilerin büyük faydalar elde edeceğini belirtiyor.


Doğan Telekom Genel Müdürü Fazıl Esen'in numara taşınabilirliği ve şehir içi telefon görüşmeleri ile ilgili gelişmelere yönelik yaptığı açıklama şöyle: "Doğan Telekom olarak, Türkiye'de Smile adsl markamızla genişbantta 2. konumda, alternatif operatörler arasında ise açık ara pazar lideriyiz. Yeni şekillenen ses pazarında da, alternatif pazarda önemli konuma geleceğimize inanıyor, bununla ilgili çalışmalarımızı ve yatırımlarımızı sürdürüyoruz. 10 Mayıs 2009'a kadar ses pazarı, şehiriçi görüşmelerin alternatif operatörlere açık olmamasından dolayı henüz tam anlamıyla oluşmuş bir pazar değildi. 10 Mayıs düzenlemeleri ile birlikte şimdi, ses pazarı yeniden oluşuyor ve alternatif operatörlerin devreye girmesiyle tüketicilerin daha büyük fayda sağlayacağı öngörülüyor. Doğan Telekom olarak biz, bu gelişmeyle birlikte, hem kurumların hem de bireylerin ihtiyaçlarını karşılayacak alternatifli özel paketler geliştirdik. Kurumlar bu paketlerimiz ile, yüksek telefon görüşme maliyetlerini önemli ölçüde düşürebilirken, bireyler de görüşme alışkanlıklarına uygun en akıllı ve katma değerli servislere hızlı ve pratik biçimde sahip olabilecekler. Pazara çok yakında getireceğimiz yeniliklerin, Türkiye'deki telefon kullanım alışkanlıklarını değiştireceğine inanıyoruz."


10 Mayıs'tan sonra Türkiye'de, şehiriçi telefon görüşmelerinin rekabet açılmasının faydasını en çok kullanıcıların göreceğini söyleyen Esen, bu anlamda, BTK'nın atmış olduğu adımın büyük önem taşıdığını belirtti. Bununla beraber; sabit hatta numara tahsisi, taşınabilirliği, yalın ADSL gibi önemli konuların hayata geçirilmesi ve zamanlamasının; ses pazarının oluşumunu, rekabeti ve pazar dinamiklerini etkileyeceğini belirtti.


Esen: "10 Mayıs itibariyle öncelikli hedefimiz, şehiriçi telefon görüşmelerinde tüm sabit hat kullanıcılarının önemli fiyat avantajları ile birlikte akıllı servislere kavuşması; mevcut smile adsl abonelerinin de daha özel avantajlarla özgürce konuşma paketlerimizi ve akıllı katma değerli servislerimizi kullanması olacaktır. 2008 yılında, müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak ve en yeni teknolojileri kurumumuza adapte etmek amaçlarıyla; çağrı merkezimizin sistem ve lokasyonlarından, kurumsal ve bireysel tüm hizmetlerimizi planlayan CRM yazılımımıza kadar birçok alanda yatırım yaptık. Tüm bu yatırımları, yasal düzenlemelerin devreye gireceği ve dolayısıyla rekabetin artacağı, tüketicilerin fayda sağlayacağı bu gibi zamanlar için gerçekleştirdik. 2009'da da yatırımlarımıza sürdürerek büyümeye devam edecek ve müşteri memnuniyetini arttırarak pazardaki konumumuzu daha da güçlendireceğiz"dedi.


Esen açıklamasına şu şekilde devam etti: "2008 yılı sonunda gelirlerimizi net olarak %65 oranında, smile adsl abone sayımızı da yine net olarak %54 oranında arttırdık. Yenilikçi bakış açımızın avantajlarını tüketicilere yansıtacak stratejiler üzerinde çalışmalarımızı sürdürüp Türkiye'de genişbant ve ses alanında birçok ilki hayata geçirmekteyiz. Örneğin, 2009'da hayata geçireceğimiz ve bugün dünyada varolan 3'lü Oyun stratejimizin ilk adımını, Mart ayında D-Smart işbirliği ile attık. Tüketicilere çok uygun fiyatlarla internet, telefon ve televizyon hizmetini tek bir elden tek bir fatura ve müşteri hizmetleri ile sunuyoruz. Bugünden sonra ses alanında da öncü bakış açımızı tüketicilere yansıtacağız."