Yazılım 08 MAYIS 2009 / 12:35

RÖPORTAJ: Uzman gözünden inovasyon

IMI Conferences kapsamında, 3 Haziran'da Swiss Otel'de seminer verecek Redchair Branding Ortağı ve Yaratıcı Yönetmeni Gerry Visca'nın inavosyona bakışı hakkında bir röportaj gerçekleştirdik.

IMI Conferences kapsamında, 3 Haziran'da Swiss Otel'de seminer verecek Redchair Branding Ortağı ve Yaratıcı Yönetmeni Gerry Visca'nın inavosyona bakışı hakkında bir röportaj gerçekleştirdik.


Uluslararası Yenileşme Uzmanı'nın (International Innovation Expert) görev tanımı tam olarak nedir? İnovasyon konusunda ne gibi çalışmalarınız var?


Yenileşme Uzmanı, tüm dünyada şirketlerin içinde bulunduğu yarışta onlara farklılık katan yönlerini ortaya çıkarmak ve değerini artırmak için çalışan, yüksek derecede yaratıcılık gücüne sahip kişidir. Gerry Visca Fortune 500'de yer alan birçok şirket tarafından "Kanada'nın Yaratıcı Koçu" olarak bilinir. Uluslararası bir marka uzmanı olan, tasarım ve mimari alanında eğitim gören Visca, yeteneğini inovasyon ve yaratıcılık alanına taşıyarak insanlara ve çeşitli iş alanlarına daha yenilikçi ve kreatif bir değişim alanına sokmak için kullanıyor. Girişimci Gerry Visca'nın 'What Have You Got to Win?', 'GET CREATIVE' ve 'KickStarters' adlı, üç kitabı bulunuyor. "Big Think" etkinliklerini ve "Branding Boot Camp"leri dünya çapında yürütüyor. 1999 yılından bu yana Gerry Visca, sağlık, seyahat, eğitim, inşaat, ve teknoloji gibi farklı sektörlerden birçok müşteri için binlerce marka ve stratejik yenilik kampanyası yönetti.


En son inovasyon çalışmaları arasında, Hitachi Amerika'nın ABD ve Avrupa'da yeni dijital medya ve interaktif ürünlerinin piyasaya çıkışı, Sony Music'in Kanada ve ABD'de ürün optimizasyon ağ yazılımlarının çıkışı, AECON Group (www.aecon.com) ile önde gelen inşaat firmaları için yaptığı marka ve stratejik pazarlama çalışmaları bulunuyor.


İstanbul'da yapılacak etkinliğin ana konuları neler içeriyor?


İstanbulda düzenlenecek etkinlik, iş yaklaşımında daha yenilikçi ve yaratıcı olabilmek için uygulanacak ilkelere odaklanıyor. Visca'nın bu kapsamda 10 Yaratıcı Kural'ı (10 Creative Laws) (www.gerryvisca.com) bulunuyor. Kendisi bu etkinlikte, delegelerle yakın bir şekilde çalışarak bu yaratıcı kuralları, delegelerin kendi şanslarını yaratmalarını sağlamak için kullanacak. Kurallar, bireyleri ve şirketleri bir üst seviyeye taşıyacak gerekli kaynakları biraraya getiriyor. Visca, markalaşma olgusunun gücüne odaklanıyor. Bireylere, kendi markalarını geliştirmeleri konusunda yardımcı oluyor. İstanbul'daki etkinliğe katılanlar, sektör uzmanlarından denenmiş ve başarısı kanıtşanmış taktikleri öğrenecek.


Dünyadaki "inovasyon" kavramı sizce şu an nasıl bir aşamada? Son dönemlerde gerçekleştirilen inovasyon faaliyetleri hakkında ne düşünüyorsunuz?


Şu anki ekonomik gidişat şirketleri ve girişimcileri işlerinin her alanında kesinlikle "DAHA YARATICI" olmaya zorluyor. Hem bugün hem de gelecekte, şirketlerin kendilerini yeniden inşa etmeleri gerekiyor. Başarılı şirketler pazar alanında markalarını güçlendirmeye ve daha önce hiç görülmemiş yeni ve yaratıcı yollarda birleşmeye odaklandı.


Sosyal ortam/ web 2.0'nin yükselişi her iş alanı için ihtiyaç duyulan bir aktif değerdir. YouTube, şu an webde en çok ziyaret edilen ikinci site.Medya liderleri bu yeni sosyal araçtan yararlanıyor ve bu kusursuz kaynağa yöneliyor. Şirketler, markalarını müşteri ile buluşturmada yenilikçi bir yol izlemek için, BUZZ gibi yeni pazarlama tekniklerini benimsiyor.


Virgin gibi uluslararası şirketler, "bu yeni normale" alt markalar ve yeni ürünler sunarak adapte oluyor. Müşteri pazarına kulak veriyor; onlardan aldıkları bilgiler dahilinde istedikleri servis ve ürünleri sunuyor. Bu şirketler sadece mesajın kendisini kontrol etmeye odaklanmıyor. Bunun ötesinde, insanların görüş ve isteklerini paylaşmasını, markalarını yapılandırmayı sağlayacak mekanizma ve araçları sağlıyor.


 www.redchairbranding.com