Yazılım 10 KASIM 2008 / 12:58

Numara taşımalı mı, taşımamalı mı?

Numara Taşınabilirliği uygulamasından yararlanmadan önce sebeplerinizi gözden geçirdiniz mi? Bizden size 7 ipucu.

Numara Taşınabilirliği uygulamasından yararlanmadan önce sebeplerinizi gözden geçirdiniz mi? Bizden size 7 ipucu.


 


 



9 Kasım itibariyle başlayan Numara Taşınabilirliği, özetle başındaki operatör konu da dahil sahip


Numara taşıma işlemi nasıl gerçekleşiyor?


Numara taşıma işlemi için başvuruların operatörlerin abone merkezlerine yapılması gerekiyor. Faturalı hat sahipleri kimlik ve telefon faturasıyla abone merkezine gitmeleri yeterli. Kontörlü (ön ödemeli) hat sahiplerininse bulundukları operatörde kalan kontörlerini bitirerek geçiş işlemi için başvurmaları öneriliyor. Çünkü geçiş işleminde hatta bulunan kontörler diğer operatöre aktarılmadan sıfırlanıyor. Abone merkezleri, başvuru yapıldıktan sonra en fazla altı gün içinde geçiş işleminin tamamlandığını belirtiyorlar. Geçiş işlemi sırasında hat kısa bir süre için kapanıyor ve yeni operatörün kartı telefona takılıyor. Böylece geçiş tamamlanıyor. Ayrıntılı bilgi için Telekomünikasyon Kurumu'nun bu konuda bilgi vermek için hizmete açtığı www.numaratasima.gov.tr portalinden alınabiliyor.




olduğunuz cep telefonu numarasını değiştirmeden dilediğiniz operatörden hizmet alabilmenizin yolunu açıyor. Peki numara taşınabilirliği hangi durumlarda mantıklı? Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, numara taşıma hakkında tüketicileri şöyle uyarıyor: “Vatandaş … durup dururken sadece yapmış olmak için de bu işi yapmasın. İhtiyaç duyuyorsa yapsın”.  İşte size numaranızı taşımadan önce göz önüne almanız gereken 7 sebep:


 


 


1.   Fiyat avantajı: Benzer görüşme ve servis kullanımına bağlı olarak farklı operatörleri karşılaştırın. Benzer kullanımda hangisinin daha uygun fiyata hizmet sağladığını öğrenin.


2.    Katma değerli servisler ve veri kullanımı: Cep telefonunuzu katma değerli servislere ulaşım ve veri bağlantısı için yoğun olarak kullanıyorsanız, farklı operatörlerin sunduğu paketleri ve katma değerli servis seçeneklerini kıyaslayın. Bu madde, özellikle 3. Nesil iletişimin yaygınlaşmasıyla daha da önem kazanacak.


3.    Şebeke içi görüşme avantajı: Operatörler, genel olarak şebeke içi görüşmede şebekeler arası görüşmeye kıyasla çok daha avantajlı tarifeler sunarlar. Sıkça görüştüğünüz kişilerle aynı şebekede olmak fiyat avantajı sağlayacaktır.


4.    Kapsama alanı: Özellikle mobil iletişim kapsamının sorun olabileceği kırsal yerleşimler veya zorlu coğrafi konumlar, bu bölgede yaşayanlar veya sıkça yolculuk edenler için farklı bir operatörü tercih etme nedeni olabilir.


5.    Tarife çeşitliliği: Operatörler, kimi durumlarda özel bir kullanım ihtiyacına yönelik benzersiz tarifeler uygulayabilirler. Örneğin operatörlerden birinin sunacağı avantajlı bir uluslararası dolaşım tarifesi, sürekli seyahat edenler için ideal bir seçenek sunabilir ve operatör tercihini belirleyebilir.


6.    Hizmet memnuniyeti: Herhangi bir sorunun çözümü için dakikalarca telefonda bekleyerek muhatap bulamamak, tarife geçişi ve benzeri işlemleri kolayca gerçekleştirememek gibi hizmet memnuniyetsizlikleri, bu hizmetleri daha iyi verecek bir operatöre taşınma sebebi olabilir.


7.   Numara taşıma kampanyaları: Operatörlerin numaralarını diğer operatörlerden kendi operatörlerine taşıyacak abonelere sunacağı promosyonlarla sağlanacak kazanç, aboneleri numara taşımaya özendirebilir.