Yazılım 24 NİSAN 2012 / 15:43

Müşteri ilişkileri yönetiminin yeni biçimi: Sosyal CRM

HP, kurumların müşteriler ileriyle diyalogunu sosyal medya aracılığıyla güçlendirebilmesi amacıyla geliştirdiği yeni müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) hizmetlerini duyurdu.



Son dönemde şirketler müşteri ilişkileri konusunda bir hayli zorlanırken, CRM alışkanlıkları özellikle sosyal medyadan gelen tepkilerle şekillenmeye başladı. Sosyal medyadan gelen tepkileri doğrudan şirket içindeki sistemlere aktarabilecek yönetim araçlarına ihiyaç hızla arttı.

Geçtiğimizi çalkantılı geçiren HP, bilgi analizi için Vertica ve yapılandırılmamış veriyi analiz eden Autonomy ile yazılım alanında oldukça güçlendi. Bu iki şirketin de katkısıyla geliştirilen sosyal CRM hizmetleri, var olan iletişim merkezi sistemlerine sosyal ağları ekleyerek kurumların müşterilerini bütün şekilde görmesini sağlıyor.

HP Müşteri Bağlılığı Yönetimi’nin bir parçası olan HP Kurumsal Sosyal Ağ Hizmetleri iki hizmet modeli sunuyor: HP Aracı Hizmetler sosyal medya kanallarındaki müşterilerle iletişime geçiyor. HP Sosyal Medya Analizi ise sosyal ağlarda veri madenciliği yaparak müşteriler hakkında fikir edinmeyi sağlıyor.
" Bu sitede yer alan yazılar (içerik) üzerindeki 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu altında düzenlenen tüm maddi ve manevi haklar eser sahibi olan BThaber'e aittir. Söz konusu içerikler eser sahibinin izni olmadan kopyalanamaz, çoğaltılamaz, işlenemez, değiştirilemez veya başka internet sitelerinde ya da basılı veya görsel yayın yapan diğer mecralarda yayınlanamaz. "
Fetih Mah. Tahralı Sok. Kavakyeli Plaza C Blok No: 7 D: 5 34704 Ataşehir / İstanbul
+90 (216) 291 13 90
E-bülten Listemize Kaydolun