Yazılım 24 NİSAN 2012 / 15:43

Müşteri ilişkileri yönetiminin yeni biçimi: Sosyal CRM

HP, kurumların müşteriler ileriyle diyalogunu sosyal medya aracılığıyla güçlendirebilmesi amacıyla geliştirdiği yeni müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) hizmetlerini duyurdu.



Son dönemde şirketler müşteri ilişkileri konusunda bir hayli zorlanırken, CRM alışkanlıkları özellikle sosyal medyadan gelen tepkilerle şekillenmeye başladı. Sosyal medyadan gelen tepkileri doğrudan şirket içindeki sistemlere aktarabilecek yönetim araçlarına ihiyaç hızla arttı.

Geçtiğimizi çalkantılı geçiren HP, bilgi analizi için Vertica ve yapılandırılmamış veriyi analiz eden Autonomy ile yazılım alanında oldukça güçlendi. Bu iki şirketin de katkısıyla geliştirilen sosyal CRM hizmetleri, var olan iletişim merkezi sistemlerine sosyal ağları ekleyerek kurumların müşterilerini bütün şekilde görmesini sağlıyor.

HP Müşteri Bağlılığı Yönetimi’nin bir parçası olan HP Kurumsal Sosyal Ağ Hizmetleri iki hizmet modeli sunuyor: HP Aracı Hizmetler sosyal medya kanallarındaki müşterilerle iletişime geçiyor. HP Sosyal Medya Analizi ise sosyal ağlarda veri madenciliği yaparak müşteriler hakkında fikir edinmeyi sağlıyor.