Yazılım 17 ARALIK 2008 / 09:15

Mobil reklam ivme kazanıyor

Amerika'da görüntüleme başı reklam fiyat tarifeleri bazı durumlarda tek haneli rakamlara bile inebildiği için mobil reklam vermek daha ucuz hale geliyor.

Amerika'da görüntüleme başı reklam fiyat tarifeleri bazı durumlarda tek haneli rakamlara bile inebildiği için mobil reklam vermek daha ucuz hale geliyor.


Advertising Age dergisinde yayınlanan bir makaleye göre bu işteki tek etken ekonomi değil. Her geçen gün daha çok marka kablosuz alanda gücünü artırıyor. Cep telefonu uygulamalarının ve sosyal ortam mobil uygulamaların çoğalması da birer etken. Tüketiciler gelişmiş özelliklere sahip cep telefonlarına daha çok zaman harcıyor. Bu da mobil reklamlara hız veriyor.


 


Endüstri yöneticilerine göre mobil bin görüntülenme bedelinde (CPM) bin tüketiciye ulaşacak harcamalar geçen yıl 20-25 dolar iken bu yıl ortalama 15 dolarda seyrediyor. Fiyatlar gün geçtikçe normale dönüyor. Daha çok reklamcı mobil alana yatırım yaptıkça pazar; fiyatlandırma konusunda ustalaşıyor. Mobil görüntüleme online görüntülemeden daha maliyetli çünkü kargaşa olmaması daha iyi geridönüş almayı sağlıyor. Mobil tıklama oranı yüzde 0.15 iken online tıklamalar yüzde 1.5 oranında ilerliyor.


 


Birçok mobil reklam yöneticisi bin görüntülenme bedellerinde durağanlık gözlendiğini ve gelecek çeyreklerde de bunun korunmasının faydalı olacağını söylüyor. Bir grup uzman ise mobil pazarın yüksek fiyat konsunda çok esnek davranan bir pazar olmadığını, pazarın fiyatlardan etkilense de insanları geri tutan asıl faktörün mobil alanın yeni olması ve yeteri kadar bilinmemesi olduğunu düşünüyor.