Yazılım 04 EYLÜL 2012 / 15:52

LOGO yazılım hedeflerini büyüttü

Bağımsız yazılım şirketi LOGO, ilk yarıyıl sonuçlarını düzenlediği basın toplantısında açıklarken, yılın ilk yarısında 5.9 milyon lira net kâr ettiğini duyurdu.



Şirket düzenlediği basın toplantısında ilk yarıyıl sonuçlarının yanı sıra yılın kalan bölümündeki hedeflere de değindi.

2012 yılının ilk yarısını, konsolide net satış gelirlerini yüzde 76 oranında büyüterek, toplam 21 milyon 624 bin 365 lirayla kapatırken, geçen yılın aynı döneminde sahip olduğu yüzde 37’lik büyüme oranını iki katının da üzerine çıkardı. Şirketin satış gelirlerindeki artış, yüzde 30 faaliyet kârı, yüzde 44 AFVÖK ve  yüzde 28 oranında net kâr marjına ulaşılmasını sağlarken, satışların yaklaşık yüzde 60’ı büyük ve orta ölçekli firmalara, yüzde 40’ı ise KOBİ’lere yapıldı. Bu sonuçlardan sonra, 45 milyon lira olan yıl sonu hedefini büyüten şirket, yılı 10 milyon kâr ederek kapatmayı hedefliyor.

Toplantının açılış konuşmasını yapan LOGO Yazılım Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut, şirket olarak ArGe ve inovasyona yaptıkları yatırımlar sayesinde özellikle KOBİ'lere yönelik geniş bir ürün portföyüne sahip olduklarının altını çizdi. Son 10 yılda istikrarlı bir büyüme içinde olduklarını ifade eden Tekbulut, çözüm verdikleri kurumların da aynı istikrarla büyümeye başladıklarını belirtti.

Globalleşmeye uyum ve genç nesillerin yönetime geçmesiyle KOBİ’lerde beklenen bilişim yatırımlarının da artmaya başladığını vurgulayan Tekbulut, sahip oldukları geniş çözüm ortağı ağıyla, binlerce çözüme olanak tanıyan bir teknoloji platformu haline geldiklerini belirtti. Şirket olarak 268 çalışana sahip olmalarına karşın, yazılım ekosisteminde 2 bin 500 çalışana sahip olduklarını belirten Tekbulut, 170 bin şirkete çözüm sağladıklarını ve 2,5 milyon kullanıcıya ulaştıklarını söyledi.

Yıl sonu hedefi 45 milyon lirayı aştı

Halka açılan ilk bilişim firması olduklarını dile getiren Buğra Koyuncu, 2013 yılının büyüme hedefinde öncelikle yeni ürünlerin bulunduğunu, bunu yeni iş modellerinin destekleyeceğini söyledi. Ayrıca, Logo Akademi programı, şirketin yurtdışı açılımları, yeni pazarlar, yeni satın alma ve ortaklık planları hakkında da ayrıntılı bilgi aktardı.

Şirket olarak son yıllarda istikrarlı bir büyüme içinde olduklarını ifade eden Koyuncu, bu istikrarı kullanıcılarla ve iş ortaklarıyla kurdukları ağlıklı iletişim, yüksek operasyonel verimlilik ve pazara sundukları yenilikçi çözümlere borçlu olduklarını söyledi. Yakaladıkları bu ivmeyi sürdürmek istediklerini dile getiren Koyuncu, 2012 sonu itibarıyla, satış gelirlerini 45 milyon liranın üzerine çıkarmayı ve  kârlılığı daha da artırmayı hedeflediklerinin altını çizdi.

J-Guar, LogoDiva ve LogoBi gibi iş modelleri sayesinde KOBİ'lere daha fazla çözüm sunmayı hedeflediklerini belirten Koyuncu, hali hazırda 900 adet çözüme sahip olduklarını dile getirdi. Rusya, Azerbaycan, Ukrayna, İran ve Orta Doğu pazarlarına gireceklerini söyleyen Koyuncu, yurt içinde de yeni satın almalara gideceklerini ifade etti.

Türkiye'de yazılıma yeteri kadar önem verilmediğini söyleyen Koyuncu, yapılan donanım yatırımlarına karşın yeteri kadar yazılım elde edilemediğini söyledi. Bu noktada devlet desteğinin büyük önemi olduğunu belirten Koyuncu, devletin yapacağı yatırımlar ve yönlendirmelerle Türkiye'nin de yazılım ülkesi haline gelebileceğinin altını çizdi.