Yazılım 21 EKİM 2014 / 10:35

Etkin pazarlamanın yolu büyük veriden geçiyor

Gelişen teknoloji ve birçok farklı teknolojinin tüketiciye sunulmasıyla birlikte rekabetin kurallarının değiştiği perakende sektörü, farklılaşmanın ve rekabette avantajlı olmanın yolunun büyük veriyi doğru analiz etmekte olduğunu keşfetti.



Kurumsal firmalara yönelik web tabanlı yazılım çözümleri geliştiren Inveon tarafından geliştirilen CRM çözümü Inveon Pearl, perakende sektöründeki şirketlerine ham veriyi kullanmasını sağlayarak pazarlama eklentisi ile kısa mesaj servisleri veya e-posta kampanyaları gerçekleştirilerek, ilgili raporlarda gerçekleşen kampanyaların başarısını en ince detayına kadar ölçümleme imkânı tanıyor.

Kişiye özel kampanya ile müşteri sadakatı sağlayın

Inveon Pearl’ün satış, ürün, mağaza ve müşteri yönetimi aracı olduğunu belirten Inveon Yönetici Ortağı Emir Alkaş, yazılım çözümü ile ilgili şunları ifade etti:
“CRM çözümleri hedef müşterinin doğru seçilmesine destek olurken doğru satış stratejisi uygulanmasına da olanak veriyor. Böylece kişiselleştirilmiş iletişim ile birlikte, müşteriler kendilerini marka daha yakın hissediyor ve sadakatleri ciddi şekilde artıyor. Ayrıca doğru veri analizi ve süreç yönetimi ile yeni müşteriler kazanarak verimliliği artırmak da mümkün. Inveon Pearl’ün öne çıkan analizleri sayesinde; müşteri, ürün, satış ve mağaza bilgileri anlık olarak toplanabiliyor. Inveon Pearl, ham verileri doğru analizlerle değerli bilgiye dönüştürüyor. Bu sayede markalar doğru ürünü, doğru yer ve doğru zamanda, doğru müşteriye ulaştırabiliyor.”

Yazılım çözümlerinin mağaza bazında kırılarla firma için en önemli müşterileri belirlemenin yanı sıra çeşitli kriterlere uyan müşterilere otomatik hatırlatma maillerinin ve kısa mesajların gönderilmesine izin verdiğini belirten Alkaş, “Günden güne hızlanan perakende sektöründe artık daha çok karşılaştığımız kişiye özel ve daha çevik kampanya kurgularıyla, sunduğumuz yazılımlar, müşteriye dokunulabilecek alanları artırıyor. Bu da pazarlama maliyetlerini iki ana parametrede değiştiriyor; yeni müşteri kazanımı maliyeti için harcanacak bütçeyi düşerken ve müşterinin yaşam boyu değeri artıyor” dedi.