Yazılım 24 MART 2009 / 09:15

"Bugün dil ve bilgiye çabuk erişim çok önemli"

Medyasoft Genel Müdürü Doğu Pabuçcuoğlu ve Babylon CEO'su Alon Carmeli ile yeni ortaklıkları ile ilgili konuştuk.

Medyasoft Genel Müdürü Doğu Pabuçcuoğlu ve Babylon CEO'su Alon Carmeli ile yeni ortaklıkları ile ilgili konuştuk.


Katma değerli yazılım dağıtıcısı olmayı ve bu anlamda bünyesinde güçlü ürünler bulundurmayı hedefleyen Medyasoft, 2001 yılından bu yana çeşitli markaların dağıcıtılığını üstleniyor. Dün atılan imza ile şirket, portföyüne son olarak Babylon’u ekledi. Anlaşma için İstanbul’a gelen Babylon CEO’su Alon Carmeli ile kurumsal bilgiye kolay erişim sağlayan ürünleri Babylon – Enterprise ve Medyasoft ortaklığı ile ilgili konuştuk.      


Şirketiniz Babylon hakkında biraz bilgi verir misiniz?  


Babylon 11 yaşında bir şirket. İki ana alana odaklanıyor. Çeviri yazılım ve servislerinde birçok organizasyona hizmet veriyoruz. İkinci etkinlik alanımız ise Babylon Enterprise. Burada kurumsal bilgi erişimi alanında hizmet veriyoruz. Kurumsal çözümlerin daha kapsamlı kullanımını sağlamak için çalışıyoruz. Bu çözümleri şirketin her çalışanı tarafından kullanılır hale gitiriyoruz. Tüm veri ve servisler kayıtlı olsa da bir şirkette herkes tarafından kullanılamayabiliyor. Çünkü birçoğu bilgiyi en iyi şekilde kullanmak için gerekli eğitime sahip olmuyor. Babylon olarak geçen yıl farklı web sitelerimizde geçen yıl 65 milyon tekil ziyaretçimiz vardı. İnternet trafiği konusunda dünyanın ilk 50 siteden biriyiz.


Sizce Babylon-Enterprise’ın sistem yapısı açısından en ayırt edici özelliği ne?  


Babylon Enterprise’ın ayırt edici yanı; kolayca entegre olabilmesi. Biz kuruma bu çözümü sunduğumuzda, insanlar bu çözümü birkaç gün içinde en iyi şekilde kullanmaya başlıyor. Bakım, kişiselleştirme ve kullanım eğitimi açısından oldukça büyük kolaylıklar sağlıyor. Kolay ve çabuk kullanım için tasarlandı. İnsanlar alıp yüklediklerinde çok çabuk kullanılabiliyor. Çalışanlar hem çevrimiçi hem de çevrimdışıyken kullanabiliyor. Seyahat eden şirket çalışanları, o anda şirkette olmasa bile sisteme bağlanabiliyor. 75 dil seçeneği var. Bir çok dilde kullanılabiliyor olması da büyük bir avantaj. Türkçe de dillere dahil.  


Babylon-Enterprise’ı kullanan büyük şirketlerden nasıl geri bildirimler aldınız? Bu şirketlerden örnek verir misiniz?  


Bizim işimiz bankalar, çağrı merkezleri gibi bilgi tabanlı şirketlerin iş etkinliğini artırmak, şirket içindeki envanter ve müşteri bilgisine ulaşımı hızlandırmak, pazardaki şanslarını çoğaltmak ve daha çok çalışanın bilgiye kolay erişimini sağlamak. Böylece her çalışanın gücü de artıyor. Basit kullanım sayesinde biligye erişmek için zaman harcamıyor ve işine daha çok odaklanıyor. Diğer departmanlardan daha az yardım talep ediyor. Bağımlılığı azalıyor. Babylon’u yaygın şekilde kullanan şirketler arasında SAP, Intel ve Ernst&Young bulunuyor. Türkiye’de Koç Holding müşterimiz. Babylon’un kolay kullanımına ve ne kadar çabuk adapte edilebildiğine şaşırıyorlar. Faydalarını çok kısa bir sürede görebiliyorlar.  


Türkiye’yi seçme nedeniniz, beklentileriniz ve gelecekle ilgili planlarınız neler?  


Web sitemize gelen 65 milyon tekil ziyaretçimizin yüzde 5’i Türkiye’den. Türkiye’de çözümlerimizi kullanan 3 milyon insan var. Türkiye’de son 30 günde 750 bin kişi servislerimizi kullandı. Babylon’un marka, kullanım ve yayılım açısından Türkiye dünyadaki ilk beş ülke arasında. Daha iyi ve daha çok iş yapabilmek amacıyla Türkiye’ye yatırım yapmaya başladık. Gelir açısından Almanya, İtalya ,Brezilya, ABD yaklaşık seviyede. Hepsinin yaklaşık yüzde yedi veya sekiz gelir payı var. Bizim hesaplarımıza ve yayılımımıza göre Türkiye bu istatistikler kapsamında en az saydığım ülkeler seviyesine gelecektir. Türkiye'de bu kadar popüler olmamızın sebebi öncelikle internetin bu ülkede son yıllardaki gelişimi, kullanımının artması. Son yedi yılda Türkiye’de internet kullanıcısı sayısı neredeyse sekiz kat arttı. Avrupa’ya baktığımızda kullanıcı sayısının son sekiz yılda sadece iki kat arttığını görüyoruz. Diğer bir faktör; Türkiye’nin dil bağlantılı servislere gerçekten ihtiyaç duyuyor olması. Türkiye birçok farklı dilde birçok ülkeyle iş yapıyor. Dış ticareti yoğun olan bir ülke. Bugünün dünyasında dil ve bilgiye çabuk erişim, özellikle uluslararası pazarlarda iş yapan ülkeler için gerçekten çok önemli.  


Türkiye’de sizi Medyasoft temsil edecek. Bu konuda neler düşünüyorsunuz?  


Türkiye pazarını birkaç yıldır inceliyoruz. Pazara nasıl nüfuz edeceğimize karar vermek bizim için çok hızlı bir süreçte olmadı. Birçok görüşme ve ziyaretten sonra ve Babylon Ülke Müdürü Cem Çerçioğlu'nun tavsiyelerine dayanarak, Medyasoft’un bizi temsil etmesine karar verdik. Çünkü aynı açıdan bakıyoruz ve çok benzer bir büyüme stratejimiz var. Medyasoft’un hem bireysel hem kurumsal tarafta çalışan, hem yazılım ve donanım hem de sistem bütünleştirme alanında faaliyet gösteren büyük bir organizasyon olması bizim açımızdan etkileyici oldu. Onlara iyi şanslar diliyorum. Gelecek yıl burda oturduğumuzda çok büyük ve iyi sonuçlar aldığımızı birlikte göreceğiz. Büyük bir başarı için gerekenlere sahip olduklarına inanıyorum.


Medyasoft Genel Müdürü Doğu Pabuçcuoğlu, şirketin Babylon ortaklığı ile ilgili şu yorumları yaptı: "Medyasoft Türkiye’de katma değerli yazılım dağıtımcısı olma konusuna yeni başlangıç yapıyor. İngilizce'de var olan ancak Türkçe’de kullanılmayan bir tanımı hayata geçirmeye çalışıyoruz. Sekiz aydır bu konuya yoğunlaştık. Zaten portföyümüzde bulunan Adobe’nin yanında, onunla hareket edebilecek, onu güçlendirecek, bizimle iş ortaklığı yapan firmalara kazanç sağlatacak ürünler aradık. Bunlardan biri geçen hafta ürün portföyümüze katılan Autodesk. Üçüncüsü de Babylon. Babylon’a, özellikle Türkiye’den çok büyük talep var. Son bir aylık raporlara göre, dünyada 200 ülkenin arasında yedinci sırada yer alıyor. Böyle bir firmanın Türkiye distribitörü olmak çok önemli. Türkiye, bu ekonomik daralma içinde IT sektöründe daralma hissetmeyen nadir ülkelerden biri. Özellikle yazılım konusunda Türkiye’de çok büyük potansiyel olduğunu düşünüyoruz. Biz de Babylon‘u inceledik ve bizim ürün portföyümüzde yer alıp başarılı çalışmalar yapabilceğimiz bir şirket olduğunu gördük."


Pabuçcuoğlu sözlerine şöyle devam etti: "Geçen hafta İsrail’e gittim ve iki hafta içerisinde anlaşıp bugün imza attık. Buradaki en önemli özelliğimiz Medyasoft’un Yıldız Holding çatısı altındaki bilişim grubunda yer alıyor olması. Biz yazılım konusunda uzmanız ama bizi destekleyen sinerji sunan donanım şirketleri var. Yalnızca kendi kardeş şirketlerimizle çalışıp başka şirketlerle çalışmayız diye bir kısıtlamamız yok. Biz herkesle çalışabilecek durumdayız. Sinerjinin getirdiği bir gücümüz var. Projelere baştan inanarak adım atıyoruz. Babylon iyi bir ürün. Medyasoft da Babylon'u taşıyacak bir firma. İstedikleri hedeflere beraber çok daha kısa sürede varacağız."