Yaşam Tarzı 16 MART 2011 / 08:35

Yayınlara verilen reklam son 25 yılın en düşük seviyesinde

Yayınlar son 25 yılın en kötü dönemini yaşıyor

Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) hem basılı hem de dijital yayınların toplam reklam geliri geçtiğimiz yıl 25,8 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bu rakam son 25 yılın en kötüsü



Amerika Gazeteciler Birliği’nin açıkladığı rakamlara göre 1985 yılında dijital ve basılı yayınların toplam reklam gelirleri 25,2 milyar dolardı. 2010 yılındaysa bu gelirler neredeyse 25 yıl öncesine dönerek 25,8 milyar dolarda kaldı.



Aslına bakılırsa 1962’de 3,7 milyar dolar olan reklam geliri, bugünün parasıyla hesaplandığında 26 milyar dolara denk geliyor ve kaba bir hesapla yaklaşık 50 yıl öncesine dönüldüğünü söylemek de mümkün.



Basılı yayınlar son 5 yılda hızla reklam gelirlerini yitiriyor. 2009’daki krizden sonra ekonomideki düzelmeye rağmen reklamverenler basılı mecralar yerine bedava ya da daha ucuz olan internet alternatiflerine yöneliyor. Buna karşılık basılı mecralar da kendilerine internet üzerinde yer bulmaya çalışıyor.



Yayıncıların yeni umudu mobil telefon ve tabletler



Geçtiğimiz yıl online reklamlar gazetelere 3 milyar dolar kazandırdı. Bu rakam önceki yıla göre yüzde 11’lik artışı ifade ediyor. Ayrıca basılı yayınların reklam gelirlerinde yüzde 8’lik gerilemeyle 22,8 milyar dolara indiği görülüyor. Oysa 2006 yılında gazetelerin toplam reklam geliri 47 milyar doları buluyordu.



Genellikle bu süreçte gazeteler kadrolarını daralttı, fiyatlarını artırdı ve banka kredilerini ödeyemedikleri için dava edildiler. Birçok yayıncı gelirlerin mobil telefonlar ve tablet bilgisayarlardaki yayınlarla artmasını umuyor.






[caption id="attachment_21065" align="alignnone" width="455" caption="İlk iPad gazetesini çıkaran medya patronu Rupert Murdoch"][/caption]







Özellikle tablet bilgisayarlar para getirebilecek, daha kolay abonelikler sağlanabilecek fırsat olarak görülüyor. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki insanlar dizüstü ya da masaüstü bilgisayarlarında olduğundan daha fazla video izleyip haberleri takip ediyor.



2009 yılında ABD’de yaşanan kriz İkinci Dünya Savaşı’ndan sonraki en kötü dönem olarak değerlendirilse de düzelme eğilimi içindeki ekonomiye rağmen reklam gelirleri düşmeye devam ediyor. Online yayınların okuma oranı ve reklam payının ilk kez basılı yayınları geçtiğini aktaran haberimize http://www.btnet.com.tr/20973-online-yayinlar-ilk-kez-basili-yayinlari-gecti.html adresinden ulaşabilirsiniz.