Yaşam Tarzı 22 AĞUSTOS 2011 / 15:05

Ücretsiz oyunlar para basıyor

Oyuncular oynadıkça ücretsiz oyunlar para basıyor

Ücretsiz oyun oynayan insan sayısının artması, oyun sektörüne yeni bir gelir kaynağı yaratıyor. Çünkü oyunseverler sanal eşyalar ve eklentiler almak için resmen para saçıyor.



Reuters’in haberine göre, ücretsiz oyunlar artık oyun geliştiricilerin gözdesi. Çünkü bu oyunlar, oyun deneyimini geliştirmek için sanal eşyalar veya araçlar için para harcamayı gerekli kılıyor, oyun geliştiriciler de bu yolda çabalıyor.

Almanya teknoloji sektörü birliği Bitkom, bu ayın başında bir araştırma yayınladı. Buna göre Alman oyunseverlerin yüzde 45’i sadece oynaması ücretsiz olan oyunları tercih ediyor. Sektör uzmanlarına göre 70 dolarlık konsol oyunlarını tercih eden grup kademeli olarak küçülüyor. Çünkü Apple’ın iPad’indeki oyunlar gibi ücretsiz veya en fazla 99 sent olan oyunlar artık daha revaçta.

Bitkom’un araştırmasına göre, Alman oyunseverlerin yüzde 43’ü, oyundan önce ödeme yapmasını isteyen oyunlara yöneliyor ve ayda ortalama 15 avroyu bu amaçla harcıyor. Ama bazı oyunseverler ücretsiz oyunlarda çok daha yüklü miktarlarda harcama yapıyor. Tek bir mikro işlemle bin 500 avroya varan harcamalar gündeme gelebiliyor. Bu harcama nadir bulunan bir kılıç, özel bir zırh için olabiliyor.

Yılda tek bir oyun için harcanan para 11,5 milyon avro

Sanal eşyaların satışında en önemli kanallardan biri olan eBay’de sadece Haziran ayında Activision Blizzard’ın ‘World of Warcraft’ oyununda kullanılmak üzere 3 bin 641’den fazla sanal eşya satılıyordu. Bunların ortalama satış fiyatı da 14 günlük süreçte 132,33 avroydu. Bu alışveriş hızı göz önüne alındığında sektör yetkililerine göre oyunseverler yılda tek bir oyun için sanal eşyalara yaklaşık 11,5 milyon avro para harcıyor. Bu da, mikro işlem sektörünün aslında nasıl dev bir meblağ ile uğraştığını ortaya koyuyor.

Ücretsiz oyun oynayanların sayısı hızla büyüyor. Avrupa’nın en büyük sosyal oyun geliştiricisi Wooga, Facebook’taki ücretsiz oyunlarını oynayanların sayısının 2010 Ocak’ındaki 3,15 milyondan Haziran 2011’de 32,83 milyona ulaştığı bilgisini paylaşarak, bu gelişimi ortaya koyuyor. Wooga’nın oyunlarını oynayanların yaklaşık yüzde 3’ü sanal eşyalar için para harcıyor.

Hatta şirket, kendini dünyanın en büyük ‘sihirli eşya’ tedarikçisi olarak bile tanımlıyor. Çünkü ‘Monster World’ oyununun pazara sunulduğu 2010 Mayıs ayından beri bu oyunu oynayan 28 milyondan fazla kişi sihirli değnek satın aldı.

Bu satış verileri sektör için çok olumlu, ama mikro işlem işinin önünde çözmesi gereken bazı başlıklar var. bu kapsamda, oyunseverler oynamayı seviyor, sektör de bu işin para kazanma tarafında yaratıcı çözümlerle ortaya çıkıyor. Ama bundan sonraki adımda insanları bir kayıt için ikna edebilmek geliyor.