Yaşam Tarzı 06 EYLÜL 2011 / 08:42

Türkiye’deki Facebook kullanıcılarının yüzde 70’i oyun oynuyor

Facebook kullanımında dünya dördüncüsü olan Türkiye’de sosyal oyunlara olan ilgi artıyor. En fazla oyun oynayan iller Antakya, İzmit ve Konya...



Sanal ürün pazarı tüm dünyada 20 milyar dolara koşarken, sanal ürün pazarında faaliyet gösteren Gamerforge, Bigpoint ve Zynga gibi büyük şirketlerin en fazla geliri elde ettiği 5 pazardan biri olan Türkiye bu trendin öncülüğünü üstleniyor.

Türkiye’de henüz 2010 yılının Ekim ayında kurulmasına rağmen 6 aylık bir sürede çok hızlı büyüyerek toplamda 7,5 milyon dolar yatırım elde eden sosyal oyun şirketi Peak Games’in açıkladığı rakamlara göre Türkiye’deki 35 milyon internet kullanıcısının 25 milyonu sosyal oyunları oynuyor.

Peak Games’in verdiği rakamlara göre, şirketin geliştirdiği ve yayınladığı Okey, Okey Plus, Komşu Şehir, Komşu Kabile, Trend Kız, Bizim Dünya, Komşu Çiftlik, Petiler ve Akvaryum gibi oyunların günlük aktif kullanıcı sayısı 2 milyon, aylık aktif kullanıcı sayısı ise 10 milyona ulaşmış durumda.

Türkiye 30 milyon Facebook kullanıcı sayısı ile tüm dünyada dördüncü

Facebook’un en büyük 5 pazarını oluşturan ülkeler arasında Türkiye 30 milyon kullanıcı ile ABD, Endonezya ve Hindistan’ın ardından dördüncü sırada yer alıyor. Peak Games Kurucusu ve CEO’su Sidar Şahin Türkiye’de çok kısa süre içerisinde sanal ürün pazarının 1 milyar dolarlık değere ulaşabileceğini belirtiyor ve ekliyor: “Global kapsamda toplam Facebook kullanıcılarının yüzde 50’si oyun oynarken Türkiye’de bu oranın çok daha yüksek (yüzde 70) olduğunu görüyoruz. Bu da Türkiye’de 20 milyondan fazla sosyal oyuncu bulunduğu anlamına geliyor. Facebook dışı platformlarla birlikte 35 milyon Türk internet kullanıcısından 25 milyonunun oyun oynadığını tahmin ediyoruz. Türkiye’de internet penetrasyonunun çok hızlı yükselmesi ile birlikte bu rakamın da çok hızlı yükseleceğini öngörebiliyoruz.”



Antakya, İzmit ve Konya’daki Facebook kullanıcıları oyunlarda daha fazla zaman geçiriyor

Peak Games Kurucu Ortağı Hakan Baş, Türkiye’deki Facebook kullanıcı profiline dair şunları söylüyor: “Oyun kullanıcılarının bölgesel dağılımı nüfusun dağılımıyla paralel diyebiliriz. Ama bazı iller diğerlerine göre öne çıkabiliyor. Örneğin Antakya, İzmit ve Konya’daki kullanıcılar diğer illerdeki kullanıcılara göre oyunlarda daha fazla zaman geçiriyorlar. Yaşlara göre baktığımızda oyun türüne göre değişkenlik görüyoruz. 13’ten 75’e kadar değişen yaşlarda kullanıcılarımız var. Cinsiyet olarak da yüzde 60 erkek, yüzde 40 bayan diyebiliriz. Tabi bu oranlar oyun türlerine göre değişkenlik göstermekte.”