Yaşam Tarzı 22 HAZİRAN 2012 / 15:48

Türkiye'deki oyuncuların tercihi sosyal oyunlar oldu

Türkiye’de 21 milyon 800 bin kişi oyun oynuyor

Türkiye'deki 30 milyon internet kullanıcısı üzerinde yapılan araştırma, kullanıcıların konu oyun olduğunda hiç de cimri olmadığını ortaya koydu.



Newzoo’nun yaşları 16-60 arasında değişen 30 milyon aktif internet kullanıcısı üzerinde, 200 farklı ana başlık altında tüm oyun ve platformları kapsayan araştırmasına göre, Türkiye’de 21 milyon 800 bin kişi oyun oynuyor. Araştırmanın en dikkat çekici yanıysa, kullanıcıların sosyal ağ ve devasa online oyunları oynarken para ve zamanı çok da önemsememeleri oldu. Kullanıcıların yüzde 40’ı oyun oynarken interneti kullanmayı tercih ederken, araştırma internet üzerinde harcanan paranın yüzde 30’unun oyunlara gittiğini ortaya koydu.

Facebook’un dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çok büyük bir insan potansiyeline ulaşmasıyla birlikte internette oyun denildiğinde de akla ilk Facebook gelmeye başladı. Türkiye’de kullanıcı sayısı bulunan 17 milyon 100 bin rakamlarına erişirken, bu rakam Almanya’yla aynı seviyede. Batılı ülkelerde olduğu gibi sosyal mecralarda oyun oynayan kitlenin yüzde 27’si para harcarken oldukça rahat hareket ederken, 2012 yılında Türkiye toplam 40 milyon doların üzerinde para harcanacağı öngörülüyor.



İnternet kafeler para basıyor

Devasa online oyun pazarına dair veriler de içeren araştırmada, Türkiye’de oyunlara ödenen her 5 doların 1 dolarının bu oyunlara harcandığını ortaya koydu. Bu rakam sektörün geneline vurulduğunda yüzde 21’e denk geliyor ve araştırmanın yapıldığı diğer batılı ülkelerle kıyaslandığında çok daha yüksekte kalıyor. Bu oyunlara yönelen kesimin yüzde 80’ini 35 yaşın altındaki gençler oluştururken, toplam 9.8 milyon kullanıcıyı barındırıyor. Aylık harcama miktarlarına gelindiğinde de, diğer ülkelerle benzerlik gösteren rakamlar ortaya çıksa da, bu rakamların Amerika’dan geride olduğu göze çarpıyor. Kullanıcıların yüzde 96’sı ücretsiz oyunları tercih ederken, oyuncuların yüzde 27’si aylık ödeme gerektiren oyunlara para vermekten çekinmiyorlar. Bu konuda en dikkat çekici noktaysa, bu oyunlara harcanan paranın 30 milyona dolara yakın kısmının internet kafe ve konsol kafelerden gelmesi oldu.

Konuyu değerlendiren Newzoo'nun Yönetim Kurulu Başkanı Peter Warman, Türkiye'deki oyun sektörünün herhangi batılı bir ülke veya gelişmekte olarak anılan Brezilya gibi diğer ülkelerden çok farklı olduğunu söyledi. Warman, Türkiye'nin uluslararası oyun firmaları için bölgedeki en cazip ülkelerden biri olduğunu belirtirken, yakın zamanda daha çok takip edilen bir ülke haline geleceğinin altını çizdi.