Yaşam Tarzı 20 NİSAN 2011 / 12:06

THY'nin virali olmuş mu olmamış mı?

THY'nin virali olmuş mu olmamış mı?

THY'nin son viral videosu hakkında bizim de bir çift sözümüz var...



Türk Hava Yolları, geçtiğimiz günlerde internet kullanıcıları arasında yayılması için bir viral video yayınladı. Video, bir gencin evlilik teklifi için bulduğu yöntemi ve bunu hayata geçirmesini konu alıyordu.

Dilerseniz önce videoyu bir izleyelim:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RWC1EHpsJxw&feature=player_embedded[/youtube]

Eğer başarı bu videonun yaygınlaşması ve izlenmesiyse, proje amacına ulaşmış görünüyor. Şu anda YouTube izlenme rakamı 210 bini gösteriyor ki, bu henüz 3 gün önce baktığımızda 10 bin civarıydı. Facebook profillerimizde günde ortalama 4-5 kez birilerinin bunu keşfedip ısıtıp karşımıza koyduğunu görüyoruz. Hatta şu an biz bile bu videonun yayılmasına aracılık eder durumdayız. Yani yayılma hızı gerçekten çok iyi.

Peki ama, bir viral kampanyanın başarısı yayılma hızıyla doğru orantılı mıdır?

Bakınız videoya dair en çok beğeni oyu alan ve YouTube tarafından öne çıkarılan yorum aynen şöyle:

"28 ucus+260 saat=her ucus 10s, 10s'lik bi ucus; 6binMil, 28 ucus*6binMil=168binMil !=432binMil => Cocuk=yalanci OR THY = ***"

Kuruma hakaret olmaması için son kısmı yıldızlamak zorunda kaldık. Diğer birçok yorum da yine bu yaklaşımı destekler nitelikte.

Peki ama, THY acaba neyi yanlış yapıyor?

Aslında bu sorunun cevabı yukarıdaki yorumda gizli. Film, başından sonuna kadar bir viralin taşımaması gereken neredeyse tüm özelliklere sahip. Asla titremeyen kameralar, profesyonel kalitede prodüksiyon, söylenenler ve yapılanlar arasında tutarsızlıklar ve izleyicinin gözünün içine sokularak yapılan bir "ürün konumlandırma".

Herşey fazla mükemmel, gerçek bir dünyaya ait olmadığını haykıran cinsten.

Oysa bir viralin en büyük özelliği, onun gerçek bir deneyimden ayırt edilememesidir. Eğer bir viral, izleyicisine "Acaba bu gördüğüm gerçek olabilir mi" sorusunu sordurabiliyorsa o zaman başarılı bir virale dönüşür.

Aşağıda bir viral kampanyanın tam olarak nasıl olması gerektiğine dair örnek görebilirsiniz...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_Ymkoh-vKzM[/youtube]

Hazır büyük prodüksiyonlara harcayacak paran da varken aklında olsun THY. İzleyicisine kurgusuyla sahte olduğunu bağıran viral viral değildir. Tam tersi samimiyetsiz bir algı yaratır, ters teper.

Yarın bir gün "Yayınladığımız video izlenme rekorları kırıyor bu bir başarı" diyenlere de inanma o yüzden. İzlenme sayısının yanında yapılan çalışmanın genel kurum algısına olan katkısını asla aklından çıkarma...
ETİKETLER : THY viral