Yaşam Tarzı 19 EYLÜL 2011 / 15:44

Teknoloji bazen cep boşaltır

Bazı büyük şirketler çevrimiçi ve mobil uygulamalara düzgün yatırım yapmadığından BT alanına âdeta bir servet harcıyor ve geri dönüş alamıyor.



Dünyanın en büyük şirketlerinden bazıları için teknolojinin kullanımı her zaman verimlilik anlamına gelmeyebiliyor. Çünkü araştırmalara göre İngiltere’de bu yolda harcanan paralar milyonlarca pound’u bulabiliyor.

Ekonomi konusundaki önde gelen danışmanlık şirketlerinden biri olan Oxford Economics’in araştırma görevlileri tarafından verilen bilgilere göre çevrimiçi operasyonlarda çok yönlü hizmetler sunmak gerekiyor. İngiltere’deki bazı şirketler, bunu becermediği için bugüne kadar 500 milyon pound kaybetti.

Morrisons yanlış yaptı

Oxford Economics Danışmanlık Servisleri Direktörü Sam Moore’un verdiği bilgiye göre İngiltere’nin en büyük 4’üncü süpermarketi Morrisons bu anlamda en kötü perfromansı sergileyen şirket. Morrisons, internet üstünden satış ve eve servis hizmeti sunmadığı için 314 milyon pound’u boşuna harcıyor.

Diğer taraftan rakip şirket Tesco, satışlarını telefon ve web tabanlı birçok dijital servisle zenginleştirerek çevrimiçi bölüme yaptığı yatırımlardan fazladan 255 milyon dolar kazandığı belirtiliyor.