Yaşam Tarzı 20 MAYIS 2011 / 15:30

Starbucks’larda Lady Gaga süprizi

Ünlü kahve zincirine uğrayanlar, Lady Gaga ile gerçekleştirilen oyunla matematik, kitap okuma, popüler kültür ve mantık üzerine düşünürken özel ödüller kazanıyor. Lady Gaga yine çok farklı bir pazarlama stratejisi içinde başrolde yer alıyor.



Starbucks, Lady Gaga ile Perşembe günü başlayan ve iki hafta sürecek bir ‘scavenger hunt’ oyununa hazırlanıyor. Müşteriler mağaza içi reklamların, manyetik tahtaların ve posterlerin QR kodlarını taradıkları zaman, yedi tur sürecek takibin birçok ipucuna da ulaşacak. “SRCH by Starbucks featuring Lady Gaga” isimli bu etkinlik, mağaza içi QR kodu taraması ile başlayacak, müşterileri de türlü dijital ve zihinsel ipuçlarına yönlendirecek.

Oyuncuların görevi; bazı blog’ları ve Starbucks dijital yapılarını ziyaret etmek, şifreli mesajların kodunu çözmek, bunu yaparken de matematik, okuma, pop kültürü ve mantıklarını da katmak olacak.

Turlara bölünen ipuçları, grup oyununu cesaretlendirmek için ayarlandı. İlk tur Perşembe günü başladı. İlk oyuncuların ipuçları ile problemi çözmesi beklendi ve kazananlar da Starbucks ve Lady Gaga temalı ödüllere sahip oldu.

Starbucks global sosyal medya direktörü Matthew Guiste, oyuncuların her turu tamamlamasının birkaç saat süreceğini belirterek, “Amacımız ekip oyununu ve paylaşımı cesaretlendirmek. Bu oyunu yaptık, böylece insanların konuşmak ve paylaşmak için bir şeyleri oldu” dedi.

Kapsamlı bir proje olarak gerçekleşiyor

Guiste’ye göre oyunun esin kaynağı olan üç şey var: ‘I Love Bees’ gibi alternatif gerçeklik oyunları, Jay-Z’nin ‘Decoded’ kitabı oyununun bir parçası olan dijital takipler ve bulmaca oyunu. İkiden yediye turlar da 23, 25, 27 ve 30 Mayıs ile, 1 ve 3 Haziran’da olacak.

23 Mayıs oyunu, Lady Gaga’nın üçüncü stüdyo albümü ‘Born This Way’ ile aynı güne denk gelecek. Starbucks bu günü hem mağazalarında hem de online ortamda kutlayacak. Starbucks tarihinde ilk kez olarak, Lady Gaga’nın şarkıları 23 Mayıs’ta Starbucks mağazalarında çalınacak. Lady Gaga’nın albümü de Starbucks mağazalarında satılacak.



Gün boyu Starbucks Digital Network, Gaga’ya emanet olacak. Bu dijital etkinlik, müşterileri tüm gün için yeni albümün özel bir versiyonunu çalmak için davet edecek, ücretsiz ‘Edge of Glory’ yükleme hakkına sahip olacak ve Lady Gaga’nın özel bir videosunu izleme şansına sahip olacak.

Starbucks için bu oyunun anlamı, şirketin sadık müşterileri ile daha derin ilişkiler kurmasına yardımcı olmak. Şirket bu oyunu, mağazaları içerik ağı olan Starbucks Dijital Network’e bağlamanın bir yolu olarak görüyor. Mağazayı ‘üçüncü adres’ olarak tanımlayan Starbucks, böylece bu ağ ile ‘dördüncü adresi’ de hayata geçirecek.

SRCH aynı zamanda markanın yaz dönemi için Frappuccino odağını da destekleyecek. Starbucks dijital strateji direktörü Alex Wheeler, planlama esnasında markanın alternatif bir şeyler denemek istediğini söyledi ve “Farklı neler yapabiliriz diye düşündük” dedi.

Starbucks-Gaga bağlantısı aslında çok da ayan beyan ortada değil. Ama Wheeler, dijital markanın ve süperstarın çok ortak yönü olduğu kanısında. Muhtemelen bu ‘ortak yön’den kasıt, aslında ‘başarı’. Çünkü bu kampanya her iki tarafa da kazandıracak. Hem Gaga’nın albüm satışlarına hem de Starbucks’ın, Gaga’nın küçük canavarlarının sadakatini ağına düşürmesine yardımı olacak.
ETİKETLER : lady gaga starbucks
YORUMLAR
tuna 21 MAYIS 2011 / 18:07 0 0
Lady Gaga pazarlama işini çözmüş görünüyor...