Yaşam Tarzı 26 EYLÜL 2012 / 15:59

Riot Games Ülke Müdürü Hasan Çolakoğlu: "E-spor 2020 Olimpiyatlarına girsin istiyoruz"

"E-spor 2020 Olimpiyatlarına girsin istiyoruz"

Dünyanın en çok oynanan çevrimiçi oyunlarından League of Legends'in yaratıcısı Riot Games, Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Hasan Çolakoğlu'nun ev sahipliğindeki basın toplantısıyla planlarını açıkladı.



Dünyanın en kalabalık oyuncu kitlesine sahip online PC oyunu League of Legends’ı Türkçe olarak oyun severlerin beğenisine sunan Riot Games, Türkiye pazarına girişini basın mensuplarına duyurdu.

Riot Games'in yaş ortalaması 30 civarında olan 800 kişilik çalışan ordusuyla son derece genç ve dinamik bir şirket olduğunu söyleyerek konuşmasına başlayan Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Hasan Çolakoğlu, "2009 yılında kurulan Riot Games'in tek ürünü olan League of Legends dünyada en çok kişi tarafından oynanan çevrimiçi oyunu haline geldi. Türkiye'de de çok miktarda League of Legends oyuncusu var. Şirketin Türkiye ofisi bu oyuncuların ihtiyaçlarına cevap vermek üzere kuruldu" dedi.

"A kalite oyunu bedavaya getirdik"

Riot Games'in tamamen oyuncu odaklı bir şirket olduğuna vurgu yapan Çolakoğlu, oyuncu odaklı olmanın ne anlama geldiğini şöyle açıkladı:

"Oyuncu odaklı olmak demek, oyunda yer alan oyuncuların isteklerini gözeten bir yaklaşım ortaya koymak demektir. Örneğin oyuna yeni bir fonksiyon eklediğimizde oyuncuların bundan memnun olmadığını görürsek fonksiyonu çıkarma yoluna gidiyoruz. Tam tersine oyuncuların beğeneceği bir noktaya dokunduysak, gelen yorumlar ve değerlendirmeler eşliğinde bunu nasıl daha fazla geliştireceğimize bakıyoruz."

[caption id="attachment_57635" align="alignnone" width="455" caption="Riot Games ekibi ve oyundaki karakterlere uygun olarak giydirilmiş (cosplay) mankenleri bir arada"][/caption]

Riot Games'in yegane ürünü olan League of Legends, farklı kahramanlardan oluşan 5'er kişilik takımların harita üzerindeki üstünlük mücadelesini konu alıyor. Şimdilik sayısı 105 olan seçilebilir karakterlerin (veya kendi deyimleriyle şampiyonların) her biri ayrı yeteneklere sahip ve bu yetenekler oynadıkça gelişiyor. Bir oyun genellikle 40-45 dakika civarında sürüyor.

Parayı bastıranın üstün olması söz konusu değil

Oyunun gelir modeli şampiyonların veya şampiyonların üzerinde yer alan kıyafetlerin satışına dayanıyor. Her hafta gelişigüzel 10 şampiyonun kullanıma açık olduğu oyunda kendi şampiyonunuzu satın alıp sahiplenmek isterseniz, bunu gerçek parayla veya oyunu oynadıkça biriken tecrübe puanlarıyla yapabiliyorsunuz. Şampiyonunuz için kıyafet almak isterseniz bunları sadece gerçek para karşılığında satın alabiliyorsunuz.



Oyunun en önemli özelliği ise gelir modelinin bu tip oyunlarda genel olarak rastlandığı üzere "Parayı bastıranın diğerleri üzerinde üstünlük kurabileceği" şekilde tasarlanmamış olması. Satın aldığınız şampiyonlar ücretsiz olarak oynayabileceğiniz şampiyonlara göre herhangi bir üstünlüğe sahip olmadığı gibi, şampiyonlarınız için satın alacağınız kıyafetler de oyunda size bir avantaj sağlamıyor.

Hasan Çolakoğlu, League of Legends'i "Kolay anlaşılan, kolay oynanan, ancak ustalaşması zor bir deneyim" olarak tanımlıyor.

2020 olimpiyatlarına e-spor girsin istiyoruz

Hasan Çolakoğlu'nun aktardığı verilere göre League of Legends'in Kasım 2011 itibariyle resmi oyuncu rakamı 32,5 milyon, günlük aktif oyuncu sayısı 11,5 milyon. Son 2 yılda League of Legends turnuvaları için dağıtılan toplam ödül miktarı ise 5 milyon dolar.

Çolakoğlu, Riot Games'in dünya çapında oyunu yaygın bir e-spor haline dönüştürmek için her türlü yatırıma hazır olduğunu ve 2020 yılında gerçekleştirilecek olimpiyatlarda e-sporu olimpik spor dalı olarak görmek istediklerini söyledi.

Yerelleştirme 60 bin dolar harcandı

Toplantıda söz alan Riot Games Türkiye Halkla İlişkiler Yöneticisi Erdinç İyikul, Türkiye ofisinin en büyük önceliğinin yerelleştirme olduğunu ifade etti.

Yerelleştirme çalışmalarında sadece metin bazlı yerelleştirmeyle kalmayıp 60'ın üzerinde seslendirme sanatçısıyla çalıştıklarını söyleyen ve neredeyse kapsamlı bir film prodüksiyonuyla yarışabilecek hale geldiklerini ifade eden İyikul, "Yerelleştirmeyi sadece bire bir çeviri olarak görmüyoruz. Kullanılan metinlerde ve seslendirmelerde Türkçe'ye ve Türkiye'ye özgü çok sayıda unsur bulabileceğinizi söyleyebilirim" dedi.

Yerelleştirme adına bugüne dek harcanan para ise 60 bin dolara yakın. Üstelik oyuna yeni karakterlerin katılmasıyla yerelleştirme aynı zamanda olup biten bir iş değil, bir süreç olarak ele alınmış.

Türkiye'ye özgü bu yerelleştirme çalışmalarının belki de en çok öne çıkan tarafı Cihan Ünal'ın seslendirdiği Fatih Tryndamere karakteri. Diğer ülkelerdeki sunuculara bağlandığınızda Sultan Tryndamere olan bu karakter, Türkiye sunucusunda Fatih Tryndamere haline dönüşüyor ve Cihan Ünal'ın sesinden Türkçe konuşmaya başlıyor. Üzerine alacağınız ek kıyafetle ayrıca karakteri Osmanlı gibi de giydirebiliyorsunuz.



Gelelim şirketin Türkiye'deki operasyonuna ve oyuna dair merak edilen sorulara ve cevaplarına.

Gelir rakamları paylaşabiliyor musunuz?

Halka açık bir şirket olmadığımızdan rakam paylaşmıyoruz. Ancak Türkiye'de oyuncu sayısının 21 milyon PC oyuncusu olduğunu tahmin ediyoruz. Aslında bu kitlenin tamamının hedefimiz dahlinde olduğunu söyleyebilirim. Alt sınır 12 yaş, yaşta üst sınırımız yok ama odağımız 15-25 arası oyuncuları kapsıyor.

Oyuncu başına harcama ve oyun içindeki objelerin fiyatları ne düzeyde?

Temel olarak Free to Play modelinde 5 oyuncudan biri oyun için para harcıyorsa kârdasınız demektir. Biz açıldığımızdan beri bu oranın üzerinde gidiyoruz.

Oyun içi ekonomiye gelince... Oyun içi şampiyonların fiyatları 5-10 lira civarı. Bunları oyun içi puanla veya gerçek parayla satın almanız mümkün. Kostümler sadece parayla satın alınabiliyor ve dekoratif birer obje olmanın ötesinde oyuncuya avantaj sağlamıyor. Kostüm fiyatları 10-20 lira gibi rakamlar. Oyunda daha hızlı ilerlemenizi sağlayan oyun için güçlendiricileri ise sadece oyun içi puanlarla alabiliyorsunuz. Dolayısıyla güçlenmek için oyuna vakit ayırmanız gerekiyor.

Oyunda aldıklarınızı üçüncü kişilere satabileceğiniz bir ikinci el ekonomisi yok.

Ödeme konusunda alternatifleriniz neler?

E-pin, kredi kartı ve mobil ödeme gibi alternatiflerimiz var. Biz bu gibi modellerin mobil ödeme konusuna ilgiyi artıracağını düşünüyoruz. Operatörler bu işten fayda sağlayabilirler.

Oyuncular arası argo kullanımını ve kavgaları nasıl kontrol altına alıyorsunuz?

Bunun için bir filtremiz var. Ayrıca huzuru bozanları Level 30 üzeri  oyuncuların otomatik olarak dahil olduğu bir meclise havale ediyoruz. Çevrimiçi platformumuzda huzuru bozma konusunda şirket olarak pek tahammülümüz yok, geçen yıl 2,5 milyon oyuncunun kaydı sadece bu nedenle silindi.