Yaşam Tarzı 24 ŞUBAT 2012 / 17:06

PS Vita Türkiye'de satışa sunuldu, 3G hizmet sağlayıcısı Vodafone oldu

PS Vita 3G hizmet sağlayıcısı Vodafone oldu

Sony’nin yeni nesil taşınabilir eğlence sistemi PlayStation Vita (kısa adıyla PS Vita), 22 Şubat Çarşamba gününden itibaren Türkiye dahil Avrupa, Amerika ve Orta Doğu bölgelerinde eş zamanlı olarak pazara sunuldu. 2 gün gecikmeli olarak gerçekleştirilen basın toplantısında ise Türkiye'ye özgü bilgiler paylaşıldı. 



Sony Eurasia A.Ş. Genel Müdürü Mohsen Noohi, PS Vita’nın Türkiye tanıtımı için düzenlenen toplantıda, “PlayStation Vita ile mobil oyun ve eğlence kategorisinde yeni bir sayfa açıyoruz. 2011’de 200 milyon TL olan Türkiye oyun pazarı, şu an pazarın yüzde 83'ünü elinde bulunduran Sony’nin öncülüğünde 2015’te 1 milyar TL büyüklüğe ulaşacak” dedi.

“Dünyayla, Yerinden Oyna” sloganıyla pazara sunulan cihaz, Sony'nin 2004 yılında PlayStation Portable (PSP) ile başlattığı taşınabilir oyun konsolları serisinin yeni halkasını temsil ediyor. Toplantı Sony Eurasia Genel Müdürü Mohsen Noohi’nin evsahipliğinde, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, Sony Eurasia A.Ş. Pazarlama Direktörü Richard de Barbanson, Sony Eurasia A.Ş. Kişisel Eğlence Ürün Grup Müdürü Murat Gebeceli ve Sony Eurasia A.Ş. PlayStation Ürün Müdürü Mustafa Yiğit’in katılımıyla gerçekleştirildi.

Ürün ekosistemi bulut teknolojisi etrafında bir araya geliyor

Toplantının açılış konuşmasında, Sony’nin, 1994’te PSX kod adlı küçük gri bir makineyle başlayıp, bugün PS Vita ile oyun endüstrisine liderlik etmeye devam ettiğini vurgulayan ve şirketin gelecek dönem hedeflerini paylaşan Sony Eurasia A.Ş. Genel Müdürü Mohsen Noohi, şunları söyledi:

“Bilişim ve tüketici elektroniği sektörünün geleceğinin bulut teknolojisinde olduğuna inanıyoruz. Bu inancımız ve yakınsama yaklaşımımızın bir yansıması olarak, pek çok Sony ürünü birbirine bağlı ve önümüzdeki dönemde bu bağ giderek artacak. PS Vita, BRAVIA TV, Sony Tablet, Sony Xperia Arc akıllı telefon, VAIO kişisel bilgisayar ve Cyber-shot dijital fotoğraf makinelerimizle bugün, tüketicilerimize, görüntüleme, paylaşma ve üretme imkanı tanıyoruz. PS Vita eşliğinde 2011’de 200 milyon TL olan Türkiye oyun pazarı, pazarın yüzde 83'üne sahip olan Sony’nin öncülüğünde, 2015’te 1 milyar TL büyüklüğe ulaşacak“ dedi.

Türkiye’de de 3G ortağı Vodafone oldu



Sony’nin global iş ortaklığı paralelinde İngiltere, İrlanda, İtalya, Almanya, İspanya, Portekiz, Avustralya, Yeni Zelanda, Hollanda ve Fransa’da olduğu gibi Türkiye’de de PS Vita için tercih ettiği 3G ortağı Vodafone oldu.

Toplantıya katılan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, “3G mobil genişbant teknolojisi artık eğlence dünyasında da oyunun kurallarını değiştiriyor. Dünyanın yüzde 77’sini birbirine bağlamayı başaran mobil iletişim sektöründe mobil internet yepyeni bir trend oldu. Sony bu vizyonu doğrultusunda Vodafone’un 3G’deki bilgi birikimi ve uzmanlığını tercih etti. Global çapta başlattığımız ve Türkiye’deki ilk adımını attığımız bu işbirliğini abonelerimize sunarak onlara dünyayla aynı anda bu avantajı sağlayan ilk ve tek operatör olmaktan memnuniyet duyuyoruz” dedi.

Vodafone'dan konsola özel tarife

Sony PlayStation Vita sahipleri, 4,5 TL’den başlayan fiyatlarla Vodafone 3G bağlantısını ürünlerine dahil edebilecekler. Ayrıca Vodafone Cep Merkezlerinden PlayStation Vita’yı veya data paketini satın alan oyun severlere 95 TL değerindeki “WipeOut 2048” oyunu hediye olarak verilecek.

Vodafone Cep Merkezlerinden PS Vita satın almak isteyenler ise 24 ay kontratla 1 GB internet bağlantısı dahil ayda 59 TL, 4 GB internet bağlantısıyla birlikte ayda 69 TL'ye satın alınabilecek.

Türkiye'de daha fazla Türkçe oyun satılacak

Sony’nin, film, müzik ve oyun içeriği sunan Sony Pictures, Sony Music ve Sony Computer Entertainment yapıları ve geniş yelpazedeki ürün kategorileri aracılığıyla tüketicisinin hayatına değer kattığını vurgulayan Sony Eurasia A.Ş. Pazarlama Direktörü Richard de Barbanson sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bugün Türkiye’de 16 milyon oyuncu var ve bunların 8 milyonu oyun konsollarında oyun oynamayı seviyor. Konsol oyuncularının ise yüzde 75’i erkek. Buna rağmen Türkiye’deki 19 milyon hanenin sadece yüzde 3,8’inde oyun konsolu bulunuyor. Biz ise her yaştan ve kesimden insana ulaşmayı hedefliyor, bu yüzden daha gidecek çok yolumuz olduğuna inanıyoruz. 2010’dan bu yana daha çok Türkçe, daha çok üç boyutlu oyuna kaynak ayırmaya ve Türkiye oyun pazarına yatırım yapmaya devam ediyoruz. PS Vita ile çocuktan yetişkine, kolaydan zor oyuna kadar pek çok farklı ihtiyaca mobil deneyim eşliğinde sunuyoruz. Çünkü PS Vita'yı sadece bir konsol olarak değil, sosyal bir devrim olarak görüyoruz.”

Bu yıl 5 oyunun daha Türkçe olarak yayınlanacağını söyleyen Barbanson, bunlardan birinin PS Vita oyunu olabileceğini belirtti.

Sadece bir oyun cihazı değil, sosyal bir eğlence platformu



Toplantıda PS Vita’nın vaat ettiği eğlence dünyasını detaylarıyla anlatan Sony Eurasia Kişisel Eğlence Ürün Grup Müdürü Murat Gebeceli, “PS Vita, bugüne kadar üretilen herhangi bir taşınabilir oyun sistemi için belirlenen en yüksek standartlara sahip. 16:9 oranında 5 inç boyuta sahip 960x544 piksel çözünürlükte OLED dokunmatik ekran, çift analog kontrol, hareket algılayıcıları ve çift kamera PS Vita ile sunduğumuz ayrıcalıklar arasında yer alıyor" dedi.

PS Vita’nın tanıtımına paralel olarak piyasaya çıkan oyunlar arasında Uncharted: Golden Abyss, WipEout 2048 ve Reality Fighters, Little Deviants, ModNation Racers, Everybody’s Golf, Hustle Kings, Top Darts, EA SPORTS FIFA Football, Ridge Racer, Ninja Gaiden Sigma Plus, Rayman Origins ve Virtua Tennis 4: World Tour Edition yer alıyor.

Sony Eurasia PlayStation Ürün Müdürü Mustafa Yiğit, “Sony, PS Vita için başta Facebook, Foursquare, Skype, Flickr ve Twitter olmak üzere sosyal ağ hizmetlerine özel hazırlanmış uygulamaları kullanıcıların beğenisine sunuyor. PS Vita kullanıcıları, sadece sürükleyici ve zengin oyun içeriğinin tadını çıkarmakla kalmıyor, aynı zamanda arkadaşları ile iletişim kurmanın keyfini sürmek için kolay erişim ve daha fazla imkandan da yararlanıyor. Ayrıca aeni bir tarz sosyal ağ şekli sunan Party ve kullanıcıların farklı zaman dilimleri ve mesafelerdeki diğer kullanıcılar ile oyun bilgilerini paylaşmasını sağlayan near gibi PS Vita’ya özel geliştirilen yenilikçi ağ uygulamaları da ürünle birlikte gelenler arasında” dedi.

Cross Play özelliğiyle PS3 oyunlarına katılmak mümkün



PS Vita'nın PS3 oyunlarıyla eşlenmesini sağlayan Cross-Play özelliği, oyunculara iki sistem arasında içerik paylaşımı imkanı tanıyarak oyun deneyimini kesintisiz olarak birlikte yaşayabilecekleri bir platform sunuyor. Bu özellik sayesinde örneğin PS Vita'daki Wipeout 2048 oyunu üzerinden PS3 üzerindeki Wipeout HD oyununa dahil olabiliyorsunuz.

Üründe yer alan ön ve arka kameralar oyunlarda kullanılabildiği gibi, video ve fotoğraf çekmek için de kullanılabiliyor.

3G/Wi-Fi modeli 959, Wi-Fi modeli 799 TL

PS® Vita’nın iki modeli bulunuyor. Yaklaşık 279 gram ağırlığındaki 3G/Wi-Fi kristal siyahı modeli 959 TL ve yaklaşık 260 gram ağırlığındaki Wi-Fi kristal siyahı modeli ise 799 TL tavsiye edilen satış fiyatıyla sunuluyor.

Ürün orijinal PSP'nin aksine optik diskler yerine kendine özgü bellek tabanlı oyun kartlarını kullanıyor. Nintendo'nun sistemlerinde olduğu gibi sadece aygıta oyun yüklemek yönelik olarak tasarlanmış olan bu kartlar bildiğimiz SD veya Memory Stick gibi standartlarla uyumlu değil, zaten şekli de değişik. Ayrıca ürüne bildiğimiz Memory Stick kartlarını takmak da mümkün değil. Sony üstünüze afiyet bu iş için de yeni bir biçim geliştirmiş, gidip paşa paşa parasını bayılacaksınız.

Aygıtın çıkışıyla birlikte piyasaya sürülen oyun ve aksesuarların fiyatları şöyle:



Uncharted (NGP) 119 TL
Little Deviants (NGP) 69 TL
Reality Fighters (NGP) 95 TL
Unit 13 95 TL
WipeOut (NGP) 95 TL
Everybody's Golf (NGP) 95 TL
ModNation (NGP) 95 TL

Ac Adaptörü 29 TL
USB Kablosu 29 TL
In-ear Kulaklık 59 TL
Başlangıç Kiti 69 TL
Seyahat Kiti 85 TL
4 GB Hafıza Kartı 59 TL
8 GB Hafıza Kartı 99 TL
16 GB Hafıza Kartı 139 TL