Yaşam Tarzı 31 MAYIS 2012 / 12:03

Penti'nin vitrini mankenlerle tüketicileri yakınlaştırdı

İstiklal caddesinde interaktif vitrinleri kullanın

Penti, İstiklal Caddesi’ndeki mağazasında hayata geçirdiği uygulamayla vitrini ekran gibi kullanarak "sanal catwalk" üzerinden bir sunum gerçekleştirdi.

Mavi Jeans'in Nisan ayında Kinect uygulamasıyla vitrinini interaktif hale getirmesinin ardından, bu uygulamaya yeni bir boyut geldi. Penti'nin hayata geçirdiği uygulamada, kurgulanan mekanizma sayesinde mağaza önündeki tüketici de el sallayarak sunumu hareketlendirebiliyor. Birbirinden bağımsız çok sayıda kişinin mağazanın vitrinine el salladığı ya da meraklı gözlerle takip ettiği gözlemlenen uygulamada çok değişik kareler ve enstantaneler de göze çarpıyor.

Uygulama hakkında konuşan Penti Pazarlama Direktörü Ayşen Uz, uygulamayla birlikte mağaza içi operasyonel hizmet yükünü arttırmadan ürün sunumunu daha etkin şekilde yaptıklarını ifade etti. Uz, bu sayede ürün sunumlarını mağaza dışına etkileşim alanı ve sayısı çok daha yoğun olan bir platforma taşıdıklarını belirtti. Televizyon ve internet mecralarında reklam filmi döndürme mantığı ile mağaza vitrinini bir ekranmış gibi kullanıp, çok yakınımızda hemen satışa dönüşebilecek mesafede olan müşterilere anında ulaşabildiklerini söyleyen Uz, ekstra mecra parası vermediklerinin altını çizdi.

Uz, vitrin önünde duran insanların sahne gösterisi izlercesine ürün sunumlarını izlediklerini belirtirken, bu durumun cadde trafiğini bile eklediğini sözlerine ekledi.