Yaşam Tarzı 23 ŞUBAT 2011 / 17:58

Oyunda Çin gücü!

Sosyal ağlar ve mobilin desteğiyle, Çin video oyunları konusunda ‘dünyanın en büyük oyun pazarı’ olan Amerika’yı yerinden edecek gibi görünüyor.





Butik bir yatırım bankası olan Digi-Capital’in konuyla ilgili araştırması, Financial Times’ta yer aldı. Rapora göre, online ve mobil oyunlardan elde edilen gelir 2014 yılında 44 milyar dolara ulaşacak.



Bu kapsamda satışların hemen hemen yarısını Çin’in yapması bekleniyor. Bu da, Çin oyun pazarının bugünkü yüzde 12’ler seviyesinden, 2014 yılında bugünün dünya toplamının dörtte birine ulaşacağı anlamına geliyor. Aynı süreçte, ABD’nin oyun pazarındaki payı yüzde 26’dan yüzde 22’ye gerileyecek. Bu esnada geleneksel konsol oyunlarının satışları da durağan olacak, hatta gerileyebilecek.



Digi-Capital Genel Müdürü Tim Merel, 2011 yılında Çinli şirketlerin önde gelen oyun sunucusu olmasını beklediklerini söylüyor ve “Tencent’in Riot Games’i satın alması, bunun arkasının geleceğini de gösteriyor” diyor.



Tencent’in iç pazardaki faaliyetleri çok sayıda online oyunsevere sesleniyor ve en yoğur zamanda 20 milyon oyuncu aynı anda oynuyor. Merel ise, 2014 yılına kadar online ve mobil oyunda yıllık bazda ortalama yüzde 18 büyüme bekliyor. Bu beklentiyi destekleyen faktör ise, risk sermayesi yatırımlarının ülkeye akını.



Shanda, ChangYou.com ve Giant gibi Çinli oyun şirketleri halihazırda milyar dolarlık borsa değerlerine sahipler. Merel, “Tencent’in piyasa değeri Activision Blizzard, Electronic Arts, GamesStop, Take2, THQ, Atari, Game Group ve Ubisoft’un toplamından daha fazla, yani 50 milyar dolar seviyelerinde” diyor.



Merel’in beklentisi; Asya şirketlerinin, yıldan yıla ülke sınırları dışına yayılmaları ile bu sektörde uluslararası bazda konsolidasyonun da itici gücü ve belirleyicisi olmaları.