Yaşam Tarzı 23 MAYIS 2011 / 14:31

Otomobillerle sosyal ağlarda arkadaşlık edeceğiz

Otomobillerle sosyal ağlarda arkadaşlık edeceğiz

Toyota ve bulut bilişim şirketi Salesforce.com yaratacakları sosyal ağ servisiyle kullanıcıların otomobilleriyle arkadaş olmasını sağlayacak ve Twitter mesajları gibi küçük uyarılarla otomobilin rutin kontrol zamanları gibi hatırlatmalar yapılacak. Handan Aybars/Evren Gülyaşar



‘Toyota Friend’ isimli bu yepyeni özel sosyal ağda, araç sahipleri Toyota’ları hakkında, Twitter veya Facebook’ta dostlarıyla yaptıkları gibi sohbet etme imkanı bulacak. Aracın kendi ‘profili’ olacak ve örneğin sürücünün telefonuna mesaj göndererek, şarjı azalan otomobili şarj etmesini hatırlatabilecek. Araç sahibi otomobille basit, iki yönlü iletişim kurabilecek.

Gerçekleştirilen canlandırmada melez otomobil Prius’tan sahibine otomobili bu akşam şarj etmesi gerektiğiyle ilgili mesaj geldi. Otomobil sahibi otomobili şarja taktığındaysa otomobil, şarjın ne zaman tamamlanacağı ile ilgili bilgi verdi ve insani bir tavırla “Tamam mı? Yarın görüşürüz” diyerek mesajını sonlandırdı.

Servis, Toyota’nın Microsoft’un Azure bulut işlem platformunu baz alan ağının bir adım genişletilmişi olacak. Bu yapı, araç sahiplerine Toyota’nın GPS ve multimedya gibi dijital servislerine global bazda erişim imkanı sunacak. Araç sahipleri, özel Toyota ağlarını genişletebilecek, Twitter ve Facebook gibi sosyal ağlardan aile üyelerini ve arkadaşlarını da bu yapıya ekleyebilecek. Bu servis öncelikle Japonya’da, Toyota’nın ilk elektrikli ve melez araçlarıyla, gelecek yıl kullanıma sunulacak.

"Sosyal bağlantı hizmetlerinin otomobillere de sirayet etmesi gerekiyor"

Toyota Başkanı Akio Toyoda, Salesforce.com CEO’su Marc Benioff ile birlikte Tokyo’da düzenlediği basın toplantısında, “Sosyal bağlantı hizmetleri insanların etkileşimini ve iletişimin türlerini de değiştiriyor. Bu dönüşüm içinde otomobilin de gelişmeye ihtiyacı var” dedi.

Bilgi teknolojisinin, geleceğin otomobillerine değer katmada kilit bir rol üstlenmesi bekleniyor. Bu durum, bilgi teknolojilerinin, otomobil alan tüketiciler için de önemli bir pazarlama aracı haline gelmesini de sağlıyor. Toyota ise bu gerçek karşısında halihazırda ‘telematic’ hizmetini geliştirdi. Bu hizmetle sürücüleri ve satıcıları birbirine bağlamaya başladı.

Bu anlaşma dünyanın en büyük otomobil üreticisi ve bir yazılım şirketi arasında hayata geçen en son işbirliği oldu. Toyota ve Microsoft geçtiğimiz ay yaptıkları açıklamada, dünyanın her yanındaki Toyota otomobillere internet bağlantılı servisleri taşımayı planladıklarını bildirmişti.
ETİKETLER : salesforce.com toyota