Yaşam Tarzı 14 MART 2011 / 13:54

Online yayınlar ilk kez basılı yayınları geçti!

Online yayınlar ilk kez basılı yayınları geçti!

İlk kez online okuma oranı ve reklam payı basılı yayınların önüne geçti.



Amerika Birleşik Devletleri’nde online reklam payı 2010 yılında basılı yayınların önüne geçti. State of the News Media isimli araştırmanın sonuçlarına göre, yapılan anket sonucunda Amerikalıların yüzde 46’sı haftada en az üç kere internet üzerinden haberleri takip ediyor. Basılı yayınları tercih edenlerin oranıysa yüzde 40’ta kalıyor.



Anketi gerçekleştiren Project for Excellence in Journalism Yöneticisi Tom Rosenstiel’a göre internete göç hızla artıyor. Son dönemde tablet ve akıllı telefonların çabucak yaygınlaşmasının da etkisi olduğunu belirten Rosenstiel, “Son araştırmalar gösteriyor ki reklam sayfaları sadece ekonomik kriz nedeniyle boşalmamış, elektronik yayınları daha çok tercih edilmesi nedeniyle o sınıfa doğru kaydı” diyor.



Gazetelerin kadroları da daralıyor



Son dört yıldır basılı yayınların gelirleri yüzde 46 düşerken 2010 yılında toplamda 22,8 milyar dolara kadar düştü. Bunun yanında online reklamlara geçtiğimiz yıl 25,8 milyar dolar harcandı.



Çalışmada son on yılda editör ve muhabir kadrolarının yüzde 30 daraldığı ortaya kondu. Ankete katılan kişilerin yüzde 23’üyse basılı yayın durduğu takdirde elektronik yayına ayda 5 dolar ödeyebileceğini belirtti.