Yaşam Tarzı 07 ARALIK 2011 / 15:41

Nintendo Avrupa ve ABD piyasalarında ayağa kalkamıyor

Nintendo Avrupa ve ABD piyasalarında ayağa kalkamıyor

3DS oyun cihazlarının satışları birkaç gün içinde Japonya pazarında 3 milyon adede ulaşacak. Ama ABD ve Avrupa tüketicileri ekonomik sıkıntılar yüzünden bu tatil döneminde alışverişte eli açık davranmamayı tercih ediyor.



3DS fiyatlarını Ağustos ayında yaklaşık yüzde 40 indiren Nintendo, çok sevilen Mario serisini de içeren yeni yazılımlarını açıklamıştı. Hedefi ise Şubat ayında piyasaya çıktıktan kısa bir süre sonra durağan hale gelen cihaz satışlarını artırmaktı. Tüm bu hamlelerin sonucu olarak, şirket de ilk yılında Japonya’da 4 milyon cihaz satmayı hedefliyor. 2012 Mart’ına kadarki global satış hedefi ise 16 milyon adet. Ama 3DS’te fiyat indiriminin Nintendo’ya pek yaramadığı da ortada. Çünkü satılan her 3DS cihazında şirket yüklü zarar etti.

Reuters’in haberinde yer alan analistlere göre, bu yıl cihazın penetrasyon oranı yükselecek olmasına rağmen, şirketin zararı da artıyor. Bunun yanında tüm yılı kapsayan satışlar 15 milyon adede ulaşabilecek. Sebep olarak ise Kuzey Amerika ve Avrupa’daki ekonomik çalkantılar gösteriliyor.

Nintendo’nun en büyük pazarı olan ABD’de yılsonu alışveriş çılgınlığı her zamankinden geç başlıyor gibi görünüyor. Yeni Mario oyununun Japonya’daki çıkışı ise çok daha güçlü oldu.



Nintendo yetkililerine göre, Kara Cuma’nın ardından geleneksel olarak alışverişlerin hızlandığı ABD piyasasında cihaz satışlarının da artmasına odaklanıldı. Kara Cuma’da Wii ev konsolu 500 bin adet satarken, Microsoft da söz konusu haftada 960 bin Xbox konsolu satarak, bugüne kadarki en iyi haftalık satış rakamına ulaştı.

Ama geçtiğimiz günlerde yayınlanan bir araştırmaya göre, ABD tüketicisinin yüzde 38’i Aralık ayının ilk hafta sonunda tatil alışverişini zaten tamamladı. Bu da, söz konusu döneme dair beklentileri yüksek olan tüketici elektroniği şirketleri için hesapların bozulması anlamına geliyor.

Eylül’e kadarki altı aylık dönemde Nintendo satışlarının yaklaşık yüzde 34’ünü Amerika’da, yüzde 37’sini de Avrupa’da yapmıştı. Bu da hem dolar hem avro karşısında yende yaşanan yükselişin olumsuz bir etkisini ortaya koyuyor. Gerek kurda bu hareketlilik gerekse fiyatta yapılan indirim de şirketin Mart 2012’de bitecek mali yılda 20 milyar yen net zarar beklentisine girmesine yol açtı. Nintendo bu tablo karşısında kur zararını azaltabilmek için küçük bir miktar euro bazlı satın alma yapmaya başladı.