Yaşam Tarzı 10 MART 2011 / 15:37

NBA ve MLB Apple TV'de

Apple TV'den Ulusal Beysbol Ligi (MLB) ve NBA maçları izlenebilecek. Tüm dünyada genelde kablolu yayınları tercih eden bu liglerin Apple TV’de yer alması kablolu yayın şirketlerini zorlayacak.



Apple’ın televizyon hizmeti için bir güncelleme yayınlamasının ardından hayata geçen bu anlaşma, spor liglerinin online içerik konusunda yöntem arayışlarına da yeni bir stratejinin oluşmasını sağladı.



Bugüne kadar spor ligleri, canlı içeriğin online ortamda da erişilebilmesine pek de sıcak bakmıyordu ve canlı yayınların dijital haklarının kontrolünü de kendi ellerinde tutabilmek istiyordu. Bu strateji, aslında kablo yayın şirketlerinin de işine yaradı. Böylece canlı spor yayınları, geleneksel TV’nin gücünü de azalttı. Örneğin, araştırma grubu Nielsen’in verilerine göre geçtiğimiz yıl ABD’de en çok izlenen prime time yayınların 10 tanesinin 8’i spor etkinliğiydi.



NBA’in League Pass’i müşterilerine ligin tüm oyunlarını online ve mobil cihazlarda bir sezon için 179 dolar karşılığında izleme imkanı sunuyor. Yeni yapıda ise NBA, Apple TV kullanıcılarına iki paket sunacak. Sezon başına 65 dolarlık pakette izleyiciler en fazla 7 takımı izlemek için seçebilecek.



Apple TV üzerinden izlemek daha uygun



Sezon başına 100 dolarlık pakette ise basketbol severler Apple TV aracılığıyla tüm maçları izleme şansına sahip olacak. Beysbol Ligi içinse fiyatlar sezon başına 100 dolar ile 120 dolar arasında değişiyor.



Kullanıcıların bu spor paketlerini Apple’dan değil liglerden satın alması tavsiye ediliyor. Bu sayede, Apple’ın içerik sağlayıcılardan kestiği yüzde 30 da olmayacak.



2007 yılında resmen kullanıma geçen Apple TV, geçtiğimiz yılın Eylül ayında yeni sürümünü piyasaya çıkana kadar pek fazla ilgi çekmemişti. Aralık ayında Apple, bu cihazlardan 1 milyon adet sattığını açıklayarak, ABD tüketicisinin de kablo aboneliğinden uzaklaştığı, online yapıda daha geleneksel içeriği tükettiği yönünde spekülasyonları güçlendirmişti. Ama kablo yayın firmaları da abone sayılarında dramatik azalmalar bildirmedi ve ‘kablo kesmek’ şeklinde adlandırılan bu durumun, geleneksel televizyon sektörü için çok da acil bir tehlike olmadığını gösteriyor.