Yaşam Tarzı 31 MAYIS 2011 / 12:03

Mobil ödeme tüm dünyada revaçta

Mobil ödeme sistemleri dünyanın iştahını kabartıyor

MasterCard’ın araştırmalarına göre mobil hayatı benimseyen gençlik ödemelerini artık cepten yapmak istiyor.



MasterCard tarafından gerçekleştirilen ‘Mobil Ödeme’ araştırması, cep telefonlarının tüketiciler için sadece bir iletişim cihazı olmaktan çıkıp cüzdan haline dönüşmeye başladığını gösteriyor.

Kelton Research tarafından yürütülen ve tüketicilerin mobil cüzdan işlevi görecek akıllı telefonlara olan ilgisini ortaya çıkarmayı hedefleyen araştırmaya gore, cep telefonu kullananların yüzde 62’si, gittikleri her yerde cep telefonlarını kullanarak alışveriş yapmaya hazır. Bunların büyük bölümünü ise ‘mobil nesil’ olarak adlandırılan 18-34 yaş arasındaki gençler oluşturuyor.

Alışverişlerinde cep telefonlarıyla ödeme yapmak isteyenlerin oranı 35 yaş üstünde yüzde 37’ye düşüyor. 18-34 yaş gurubundaki tüketicilerin yüzde 65’i cüzdansız değil ama telefonsuz kaldığında kendisi çıplak hissettiğini ifade ediyor. 35 yaş üstü için ise bu oran yüzde 34 olarak saptanmış.

Talep yüzde 67 arttı

MasterCard tarafından 2010 yılında ABD’de gerçekleştirilen diğer bir araştırma da 30 yaş altının mobil ödemeye yönelik talebinin giderek artığını destekledi. 2009 ve 2010 yılları karşılaştırıldığında, araştırmaya katılanların cep telefonlarını kullanarak alışveriş yapma yönündeki talepleri yüzde 67 oranında arttı. Geçen bir yıl süresince, aynı kesim, hesapları için telefon bankacılığı hizmetlerini yüzde 79 oranında daha fazla kullandı.

Erkek ‘cepten’ öder

‘Mobil Cüzdan’ araştırması, cepten ödeme tercihinin cinsiyete göre farklılık gösterdiğini de ortaya koydu. Erkekler telefonlarını işlevsel bir gereksinim olarak değerlendirirken, kadınlar mobil araçlara daha kişisel bir bakış açısıyla yaklaşıyor. Araştırma sonuçlarına göre, erkekler kadınlara oranla cep telefonu ile alışveriş yapmak konusunda daha istekli.

Yapılan araştırma, tüketicilerin, cep telefonlarını sadece işlevleriyle değerlendirmediğini ve telefonlarının kişilik özelliklerini yansıttığına inandığını gösteriyor. Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 54’ü cüzdana kıyasla, cep telefonunun bir kişi hakkında daha çok bilgi verdiğini düşünüyor.