Yaşam Tarzı 07 HAZİRAN 2010 / 13:49

Microsoft da "tarz" derdine düştü

Yeni çıkacak ürünlerde çekiciliğin de ön plana alınması gerektiği düşünülüyor.

Yeni çıkacak ürünlerde çekiciliğin de ön plana alınması gerektiği düşünülüyor.


Microsoft Avrupa'dan Sorumlu Müdürü Jan Mühlfeit, Computer Weekly'ye verdiği röportajda, Microsoft'un kârlılığını devam ettirebilmek için daha "tarz" ürünler çıkarması gerektiğini söyledi.

"Microsoft, bulut bilişime geçen kullanıcılar arasından nispeten daha az kullanıcı edinebilir, ancak Microsoft bu açığı daha çekici ürünler ile kapatabilmelidir" diyen Mühlfeit, Avrupa'daki 200 binden fazla iş ortağıyla yakından çalışılarak aynı platformdan ihtiyaçlara göre çok fazla seçenek yarattıklarını belirtti.

"Yaratılan seçenekler kullanıcıları memnun etse de yeni müşteriler için daha çekici çalışmalar gerekiyor" diye ekleyen Mühlfeit, belki biraz da Steve Jobs'ın yolundan giderek yeni yollar denemeleri gerektiğinden bahsediyor.

Apple'ın dünya çapındaki satış rakamları belli ki Microsoft üzerinde "İş iyi yapılmalı ama imaj da çok etkili" çağrışımı yaratıyor. Yoksa masaüstü bilgisayar piyasasında yüzde 90'ın üzerinde kullanım oranı bulunan bir şirketin böyle bir değişikliğe gitmesi aslında pek de gerekmiyor.

Microsoft'un KIN adıyla tanıttığı akıllı telefonlar bu stratejinin en yeni örnekleri arasında yer alıyor.