Yaşam Tarzı 14 MART 2011 / 11:52

Microsoft bulutu her yönüyle ele aldı

Microsoft Türkiye, İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleştirdiği ve yaklaşık bir saat kadar geç bağlayan Microsoft Türkiye Bilişim Zirvesi 2011 etkinliğinde uzman yerli ve yabancı konuşmacılar sektörün geleceğine yön verecek trendleri anlattı.



Türkiye bilişim sektöründe yer alan firmaların yetkililerini, Microsoft'un kurumsal müşterileri, KOBİ'leri, iş ortakları, yazılım geliştiricileri ve bilgi teknolojisi uzmanlarını bir araya getiren zirvede, Türkiye’nin dijital geleceğini biçimlendiren çözümler ve başarı öyküleri de paylaşıldı.



Geleceğin Çalışma Dünyası, Web Platformu, Kurumsal İş Çözümleri ve Bulut Bilişim gibi birçok farklı konuda, 11 paralel sunumun gerçekleştirildiği zirvede 5 binden fazla katılımcı yer aldı. Katılımcıların çoğunluğunu sektörün profesyonellerinin yanında bilişime ve Microsoft teknolojilerine merak salmış gençler oluşturdu.



Bu yılki zirveye konuk konuşmacı olarak davet edilen ve BTnet.com.tr olarak röportaj gerçekleştirdiğimiz Prof. Dr. Ulrich Walter araştırmacı astronot olarak yaşadığı uzay deneyimini paylaştı. Walter, konuşmasında bir astronotun hedefe ulaşmak için yaptığı özverili çalışmayı anlattı. (Detaylı söyleşi BTnet.com.tr’de yayınlanacak)



Yazılım yatırımları bilişimin lokomotifidir



Türkiye’nin rekabette önde olabilmesi için bilişim yatırımlarını artırması gerektiğini vurgulayan Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen gelişmiş ülkelerde olduğu gibi donanım yerine yazılıma yapılacak yatırımların, kurumların potansiyelini ortaya çıkarmasını sağlarken, üretkenliklerini de artırmalarına yardımcı olacağını belirtti.



Özmen sözlerine şöyle devam etti: “6,5 - 7 milyar dolarlık görece az bilişim harcaması, Türkiye’de teknolojinin sağladığı katma değerden faydalanması gereken çok sayıda kurum olduğunu gösteriyor. Ülkemizde kurumların %80’i donanıma, %20’si ise yazılıma yatırım yapmaktadır. Gelişmiş G8 ülkelerinde ise %30 donanım, %70 yazılım ve servisler şeklinde gerçekleşiyor. Türkiye’de de denklemi bu şekilde oluşturmak rekabetçi yönümüzü kuvvetlendirecektir. Çünkü Türkiye’nin rekabette önde olabilmesi için bilişim yatırımlarını artırması gerekiyor. Gelişmiş ülkelerde olduğu gibi donanım yerine yazılıma yapılacak yatırımlar, kurumların potansiyellerini ortaya çıkarmasını sağlarken ve beraberinde üretkenliklerini artırıyor” dedi.





[caption id="attachment_20969" align="alignnone" width="455" caption="Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen"][/caption]

Bulut Bilişim hizmetlerine ilişkin olarak da Özmen, Microsoft’un şu anda 1 milyar müşteriyi ve 20 milyon işletmeyi destekleyebilecek bir Bulut Hizmetleri altyapısına sahip olduğunu aktardı. Ayrıca Özmen, dünyanın en büyük 10 küresel enerji şirketinden 7’si, 20 küresel telekom şirketinden 13’ü ve yine dünya çapında çalışan 20 bankadan 15’i Microsoft’un hizmetlerinden faydalandığını söyledi. Türkiye’de de Bulut Bilişimi kurumların sadece kendilerine özel altyapılar içeren ‘Özel Bulut’ veya paylaşılabilen altyapılarda yani ‘Genel Bulut’ olarak sunduklarını aktardı.



Özmen; “Microsoft Türkiye olarak ülkemizdeki şirketlerin bulut da dahil olmak üzere tüm hizmetlerimizden yararlanarak rekabet güçlerini artırabilmeleri için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Microsoft olarak avantajımız kurumlara uygulama ihtiyaçları doğrultusunda seçim yapabilme fırsatı sağlayabilmemiz. Böylece uçtan uca; en büyük şirketlerden, küçük işletmelere ve bireylere kadar bulutu kullandırtıyoruz” dedi.



Kurumların rekabet gücünü artıracak yeni çözümler



Kurumlara müşteri ve iş ortaklarıyla ilişkilerini güçlendirebileceği, üretkenliklerini artırabileceği ve kurum içerisinde işbirliği imkanlarına erişebileceği bir platform sunan Microsoft Dynamics CRM 2011’in yanı sıra Zirve’de Dynamics Axapta Retail ve Navision 2009 R2 da ilk kez Türk bilişim profesyonellerinin beğenisine sunulacak. Tüm dünya ile aynı anda Zirve’de tanıtımı gerçekleştirilecek olan Microsoft Dynamics CRM 2011, müşteri odaklı bir yapı sunarak tüm dünyadaki satış, hizmet ve pazarlama organizasyonlarına üretkenlik gücü sağlıyor.



Perakende sektöründe faaliyet gösteren şirketlerinin ihtiyaç duyduğu mağaza yönetimi, planlama, harici pos sistemleri ile entegrasyon, indirim yönetimi, süreç esnekliği, gibi spesifik süreçlerdeki gereksinimlerine hitap eden Dynamics Axapta Retail kurumlara verimliliklerini artırabilmeleri için hızlı iş akışları sağlıyor. Tanıtımı yapılacak olan Navision 2009 R2 ise kurumlara kaynak kullanımını en efektif hale getirebilmeleri için yardımcı oluyor.