Yaşam Tarzı 29 KASIM 2011 / 16:03

Kara Cuma, siber Pazartesi, kazançlı Salı derken Amerikalının parası cebinde durmuyor

Kara Cuma, Siber Pazartesi, Kazançlı Salı, ne oluyoruz?

ABD’de 'Kara Cuma' döneminde online satışlar beklentilerin üstünde artış gösterdi. Comscore’a göre internet satışları yıllık bazda yüzde 26’lık artışla 816 milyon dolar olurken, IBM Coremetrics bu artışı yüzde 24 olarak açıkladı. 



Şükran Günü’nü takip eden gün olan Kara Cuma, Amerika'daki birçok perakendeci için Noel alışveriş sezonunun başlangıcı olarak kabul ediliyor ve bu dönemde birçok indirim sunuluyor. Analistlere göre, talebin yüksek olmasında yüklü promosyonların da etkisi büyük. Shoppertrak’ın raporuna göre mağazalarda yapılan Kara Cuma alışverişleri geçen yıla göre yüzde 7 arttı ve 11.4 milyar dolar oldu.

BBC News haberine göre, Comscore, yaklaşık 50 milyon Amerikalının Cuma günü online alışveriş sitelerini ziyaret ettiğini bildirdi. En çok tercih edilen site olan Amazon, tek başına diğer perakendecilerden yüzde 50 daha fazla ziyaretçi çekti. Bunu Walmart, Best Buy, Target ve Apple izliyor.

Comscore Başkanı Gian Filgoni, “Kara Cuma’da birçok perakende noktasının mağazalarını erken açarak online perakendeden tüketici çekmeyi hedeflemesine rağmen, e-ticaretin yine zirvede olduğunu görüyoruz” dedi.

IBM Coremetrics de yükselişe işaret ediyor

IBM Coremetrics de akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarla alışveriş trendine dikkat çekerek, Kara Cuma’da mobil cihazlarla yapılan satın almaların tüm online satışların yüzde 9.8’ini oluşturduğunu bildirdi. Bu oran geçtiğimiz yıl ise yüzde 3,2’ydi.

IBM’e göre, Apple’ın iPhone ve iPad’i online mağazalarda en çok mobil internet ziyaretini sağlayan ürünlerdi. Bu cihazlarla yaşanan alışveriş trafiği, Google’ın Android sistemini kullanan cihazlarla yaratılan trafiğin iki katından fazla oldu.

IBM’in araştırmasına göre, Kara Cuma ile ilgili online sohbetler de çok yüksek oldu. Alışveriş önerileri için yapılan sohbetler söz konusu dönemde soysal ağlarda sohbetlerde yüzde 110 artış sağladı.

Ama Siber Pazartesi’nin Kara Cuma internet satışlarını bile aşması bekleniyor. Çünkü birçok uzmana göre 'Kara Cuma'yı takip eden 'Siber Pazartesi', ABD’de yılın en yoğun online alışveriş günü. ABD Ulusal Perakende Federasyonu’nun (NFR) anketine göre, 123 milyon Amerikalı online bir satın alma planı yapıyor. Bu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15’lik artış anlamına geliyor.

NFR, 10 online perakendecinin 8’inin bir saatte hızlı teslimat, ücretsiz gönderim gibi özel promosyonlar da sunacağına dikkat çekiyor. Federasyon da alışverişlerde mobil cihazların kullanımının arttığına işaret ederken, 17,8 milyon Amerikalının söz konusu günde mobil cihaz kullanarak alışveriş yapmasını bekliyor.

Bu, 2009 yılı rakamının neredeyse 5 katı.