Yaşam Tarzı 03 MART 2011 / 10:34

Kadınlar ve gençler böyle diyor: "Sosyal medya olmadan asla!"

Kadınlar diyor ki: "Sosyal medya olmadan asla!"

İnternet trendlerini araştıran Netpop Research’ün raporuna göre, sosyal medya kullanımı ve mikrobloglar geçen birkaç yılda kayda değer büyüme sergiledi. Kadınlar ve genç yetişkinler ise sosyal medyanın en aktif kullanıcıları. 30’larındaki kadınlar, bu yapıya da en büyük katkıyı sağlayanlar. Hiç katkı sağlamayanlar ise ağırlıklı olarak daha yaşlılar ve erkekler.





San Francisco merkezli internet trendlerini araştırma şirketinin raporu ‘Sosyal Hayvanlar: Kim, Neyi, Neden Online Paylaşıyor?’ ismini taşıyor. Araştırma geçtiğimiz ay 13 ve üstü yaş grubunda bin 253 Amerikalı genişbant kullanıcısı ile, online ortamda yapıldı.



Araştırmaya göre, internet kullanıcılarının yüzde 73’ü türlü sosyal medyayı kullanarak online içerik sunuyor. Netpop Research’un kurucularından Cate Reigner, bu yapının, kullanıcıların hayatlarıyla görünmeyen bir entegrasyon oluşturduğunu, her zaman onlarla olduğunu söylüyor.



"Sosyal medya inanılmaz bir toplumsal organizasyon aracı"



Mikrobloglar da 2009 yılından beri yüzde 400 büyüdü. Twitter ve Tumblr gibi siteler kullanıcılara kısa cümleler, fotoğraf ve video linkleri gibi küçük içerikler yükleme ve bunları kişisel bir sayfaya gönderme imkanı veriyor. Virginia Eyalet Üniversitesi’nden sosyal medya, multimedya gazeteciği ve global iletişim uzmanı Marcus Messner şu yorumu yapıyor:



“Bu, inanılmaz bir ‘topluluk organize etme’ aracı. Ortadoğu’daki birçok protestoyu sosyal medya olmadan organize etmek çok daha zor olurdu. Twitter’ı öne çıkartan iki unsur; 1549 numaralı uçuşun Hudson Nehri’ne acil inişi sırasında kullanımı ve bir de, 2009 yılında İran’daki seçimleri protesto gösterilerindeki kullanımı oldu. Twitter aynı zamanda insanların ‘kendi hayatlarında olup bitenin başka insanların da ilgisini çektiği’ şeklinde düşünmesini, herkesin birazcık dahi olsa ‘ünlü’ olmasını sağlıyor.”