Yaşam Tarzı 16 HAZİRAN 2011 / 12:10

iPod touch iPad’den daha etkili

Reklam şirketinin raporuna göre müzikçalarlar ve oyun konsolları mobil reklam uygulaması için tablet bilgisayarlardan hala daha iyi bir araç. 



Mobil alanda faaliyet gösteren reklam şirketi Millennial Media’nın açıkladığı rapora göre MP3 çalar, video oynatıcı ve oyun konsolu gibi cihazlar ‘mobil reklam’ mecrası olarak hala tablet bilgisayarlardan daha seçenekler olarak görülüyor.

Şirketin, mobil reklamların telefon özelliği taşımayan cihazlar üzerinden yarattığı etkiyi değerlendiren raporu ‘Mobile Mix Report’a göre iPod Touch ‘bağlı cihazlar’ kategorisinde yüzde 70’lik oranla en etkili ürün.

Tabletlerin etkisi yüzde 29

Mobil reklamların etkili olabildiği diğer alanlar ise iPad, Xoomi ve Galaxy olarak ölçülüyor. Bu kategorinin ağırlığı ise yüzde 29 olarak belirtiliyor. Rapora göre Apple, yüzde 30,84’lük etkileme ağırlığıyla tüm kategorilerde ‘zirve’ şirket olarak öne çıkıyor. Sadece iPhone ise yüzde 16,53 ile kendi sınıfının toplam pazarda en etkili cihaz oluyor.

Rapordaki bir diğer bilgi ise, mobil reklamların etki alanını oluşturduğu cihazların yüzde 31’inin internet bağlantısını Wi-Fi üzerinden gerçekleştirdiği. Ayrıca söz konusu cihazların yüzde 60’ı sadece dokunmatik ekrana sahip ürünler olarak ön plana çıkıyor.