Yaşam Tarzı 11 HAZİRAN 2012 / 14:24

iPad 2'deki fiyat düşüşü tabletlerin indirim yarışını hızlandırdı

Apple'ın Mart ayında Yeni iPad'ı piyasaya sürmesinin ardından iPad 2'nin fiyatında 100 dolarlık indirime gitmesi, endüstri genelinde aşağı yönlü fiyat dalgalanması yarattı.



Apple'ın her yıl yeni iPad sürümü çıkarmasının ardından bir önceki sürümün fiyatında indirime gitmesi, zorlu tablet rekabetinde ayakta kalmak isteyen diğer tablet üreticilerinin fiyatlarında da domino etkisine neden oluyor. Yeni modele rağmen tablet piyasasının halen en kullanışlı ve performanslı ürünleri arasında yer alan iPad 2'nin fiyatındaki düşüş, diğer üreticileri fiyat baskısı altında bırakıyor.

IMS Research'ın araştırmasına göre iPad 2 fiyatlarındaki düşüşe bağlı olarak 200 doların altına satılan Android tabletlerde önemli bir artış gözleniyor. Bu durum özellikle gelişmekte olan ülkelerde satılan tablet modellerinde daha da fazla öne çıkıyor.

IMS Research'ten Garry Xu'ya göre tüketicilerin iPad dışında tabletleri tercih etmesinin neredeyse yegane sebebi fiyatların bu alanda daha rekabetçi olması. Ancak tabletlerin fiyatı düştükçe, fiyata bağlı olarak performansta ideal çıtayı tutturmak önemli bir mücadeleye dönüşüyor.

Düşük fiyatlı tablet ürünlerinin tercih edenlerin de genellikle cihazı medya oynatıcı, e-kitap okuyucu ve GPS alıcısı olarak kullanmayı tercih ettikleri belirtiliyor.