Yaşam Tarzı 11 HAZİRAN 2012 / 14:24

iPad 2'deki fiyat düşüşü tabletlerin indirim yarışını hızlandırdı

Apple'ın Mart ayında Yeni iPad'ı piyasaya sürmesinin ardından iPad 2'nin fiyatında 100 dolarlık indirime gitmesi, endüstri genelinde aşağı yönlü fiyat dalgalanması yarattı.



Apple'ın her yıl yeni iPad sürümü çıkarmasının ardından bir önceki sürümün fiyatında indirime gitmesi, zorlu tablet rekabetinde ayakta kalmak isteyen diğer tablet üreticilerinin fiyatlarında da domino etkisine neden oluyor. Yeni modele rağmen tablet piyasasının halen en kullanışlı ve performanslı ürünleri arasında yer alan iPad 2'nin fiyatındaki düşüş, diğer üreticileri fiyat baskısı altında bırakıyor.

IMS Research'ın araştırmasına göre iPad 2 fiyatlarındaki düşüşe bağlı olarak 200 doların altına satılan Android tabletlerde önemli bir artış gözleniyor. Bu durum özellikle gelişmekte olan ülkelerde satılan tablet modellerinde daha da fazla öne çıkıyor.

IMS Research'ten Garry Xu'ya göre tüketicilerin iPad dışında tabletleri tercih etmesinin neredeyse yegane sebebi fiyatların bu alanda daha rekabetçi olması. Ancak tabletlerin fiyatı düştükçe, fiyata bağlı olarak performansta ideal çıtayı tutturmak önemli bir mücadeleye dönüşüyor.

Düşük fiyatlı tablet ürünlerinin tercih edenlerin de genellikle cihazı medya oynatıcı, e-kitap okuyucu ve GPS alıcısı olarak kullanmayı tercih ettikleri belirtiliyor.
" Bu sitede yer alan yazılar (içerik) üzerindeki 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu altında düzenlenen tüm maddi ve manevi haklar eser sahibi olan BThaber'e aittir. Söz konusu içerikler eser sahibinin izni olmadan kopyalanamaz, çoğaltılamaz, işlenemez, değiştirilemez veya başka internet sitelerinde ya da basılı veya görsel yayın yapan diğer mecralarda yayınlanamaz. "
Fetih Mah. Tahralı Sok. Kavakyeli Plaza C Blok No: 7 D: 5 34704 Ataşehir / İstanbul
+90 (216) 291 13 90
E-bülten Listemize Kaydolun