Yaşam Tarzı 05 HAZİRAN 2013 / 16:53

Gezi Parkı ilanı için 90 bin dolar toplandı

Amerika’da yaşayan üç Türk vatandaşının Taksim Gezi Parkı protestolarını dünyaya Türklerin dilinden duyurmak amacıyla NY Times’ta tam sayfa ilan vermek için kitlesel fonlama sitesi Indiegogo üzerinden başlattıkları kampanya, site tarihinde hedefine en hızlı ulaşan kampanyalardan biri oldu.



Kampanya, Indiegogo üzerinde başlamasından yalnızca 21 saat sonra hedeflenen rakam olan 53 bin 800 dolar bağış aldı. Beklenenden çok daha kısa bir süre içinde oldukça yüksek rakamlara ulaşan bağış rakamları, 1 Temmuz’a kadar devam eden kampanyanın sonunda elde edilecek toplam bağış rakamının çok daha yüksek seviyede olacağını gösteriyor.

Kampanyayı başlatan grubun herhangi bir siyasi ya da aktivist eğilimleri bulunmazken, kendilerini bir haftadır süren Taksim Gezi Parkı protestoları nedeniyle bu kampanyayı yapmak zorunda olduklarını hissettiklerini belirtiyorlar. Kampanyanın arkasındaki isimlerden Murat Aktıhannoğlu,NY teknoloji topluluğunda girişimci ve sermaye sahibi olarak biliniyor. Oltaç Ünsal melek yatırımcı ve aynı zamanda Dünya Bankası’nın danışmanlarından biri iken, kampanyanın arkasındaki isimlerden en genç olanı Duygu Atacan ise, New York’ta kullanıcı deneyimi ve ara yüzü tasarımcısı olarak çalışıyor.

Sosyal medya üzerinden Gezi Parkı protestolarını takip eden grup üyelerinin, bu olayların Türk basınında yeterince yer almaması üzerine bu açığı kapatmak için başlattıkları Full Page Ad for Turkish Democracy in Action: OccupyGezi for the World” (Türk Demokrasisi için tam sayfa ilan: Dünya için Gezi’yi işgal et) kampanyası sonucunda toplanan bağış ile New York Times’ta tam sayfa ilan yayınlanacak.

 

Grup üyeleri, Times sayfalarında yer alacak ilanın oluşturulma aşamasında şeffaflığı da gözeterek demokratik bir katılım sağlama amacıyla tüm değişiklikleri Google docs üzerinden gerçekleştirdi. Yaklaşık dört bin kişinin oylarıyla sayısı ikiye indirilen ilan tasarımları, Salı gecesi yapılan ikinci bir oylama ile nihayete erdirildi ve NY Times’ta yayınlanacak olan ilan seçildi.



Indiegogo’nun kurucu ortağı ve CEO’su olan Slava Rubin’in kampanyanın Indiegogo tarihinde hedefine en hızlı ulaşan kampanyalardan biri olması üzerine kendilerini aradığını söyleyen Murat Aktıhanoğlu şunları diyor:
“Bizim kim olduğumuzu merak ettiğini ve bu kampanyanın bu kadar kısa süre içinde nasıl hedefine ulaştığını sordu. Aslında bizim tek yaptığımız kampanyayı başlatmanın ardından güncellemeleri kişisel Twitter hesaplarımız üzerinden paylaşmaktı.”

NY Times’ta tam sayfa ilan yayınlamak için başlatılan ve hedefine ulaşmasına rağmen bağış almaya devam eden kampanyanın bugün itibarıyla aldığı toplam bağış tutarı 93 bin dolar civarında. Kampanyayı başlatan grup, bağışların kalan kısmı ile Taksim Gezi protestosunun belgeselinin çekilebileceğini söylüyor.

Indıegogo sitesinde başlatılan kampanyaya http://www.indiegogo.com/projects/full-page-ad-for-turkish-democracy-in-action?c=home adresinden ulaşabilirsiniz.

NY Times’ta yayınlanmak üzere oylama ile seçilen ilana https://sites.google.com/a/unsal.com/nyt-ad-survey/ sitesinden ulaşabilirsiniz.