Yaşam Tarzı 26 TEMMUZ 2011 / 13:29

Fırsat düşkünleri 90 milyonluk pazar yarattı

Fırsat düşkünleri 90 milyonluk pazar yarattı

Fırsat sitelerinin sayısı çoğaldı, onlara rağbet arttı. Sonuç olarak ilk 6 ayda ülke bu işte 90 milyon TL ciro yaptı.



Mekan, yemek, etkinlik, spor ve daha birçok sözcük bize son 1 yıldır mantar gibi çoğalan fırsat sitelerini hatırlatıyor. Her gün farklı fırsat sitelerine ait fırsatları 200 bine yakın üyesiyle buluşturan FırsatClub.com, grup satın alma sektörünün 2011’in ilk 6 ayında 90 milyon TL’ye yakın ciro yaptığını açıkladı.

Bugün 90’ın üzerinde grup satın alma sitesinin bulunduğu Türkiye, bu sayıyla Çin’den sonra dünyanın en büyük grup satın alma sektörüne sahip. FırsatClub.com Genel Müdürü, Yunus Güvenen “Türk tüketicisi artık indirimsiz alışveriş yapmıyor. Herhangi bir hizmete ihtiyaç duyduğunda artık önce fırsat sitelerinde başvuruyor. Burada aradığı fırsatı bulamadıysa, geleneksel yöntemlere başvuruyor. Dolayısıyla grup fırsatlarının artık Türk tüketicisinin ilk tercihi olduğunu söyleyebiliriz” dedi.

İlk 6 ayda ‘güzellik’ ön plandaydı

İlk 6 ayda gerçekleşen fırsat satışları değerlendiğinde kadınların yüzde 55’lik bir oranla en çok güzellik ve bakım fırsatı satın aldığını söyleyen Güvenen, bunu sırasıyla etkinlik (yüzde 20), yeme-içme (yüzde 15), spor (yüzde 2), tatil (yüzde 8 ) fırsatların takip ettiğini belirtti. Erkeklerde ise özellikle etkinlik (yüzde 45), yeme-içme (yüzde 40), tatil (yüzde 10), araç bakım hizmetleri (yüzde 2) ve diğer türdeki (yüzde 3) fırsatların takip edildiğini belirtiyor.