Yaşam Tarzı 05 NİSAN 2012 / 16:55

Dijital yaşam bu etkinlikte hayat buldu

GDOL Digital TalkFest yeni neslin dünyasına yolculuk için 2 bin kişiyi bir araya topladı. 



Doğan Online tarafından düzenlenen GDOL (Generation Do It Onliners) Digital TalkFest etkinliği sayısı iki bini bulan ziyaretçiyi bugün İstanbul Haliç Kongre Merkezi’ne topladı. Açılış konuşmasını Doğan Online Kurucusu & Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner’in yaptığı ve yurtdışından birçok ünlü konuşmacının katıldığı etkinlikte dünden bugüne dijital dünya, sosyal medyanın geleceği ve yeni nesil pazarlama teknikleri üzerine sunumlar yapıldı.

Radikal Gazetesi Yazarı Serdar Kuzuloğlu’nun gün boyu sunumlarıyla renklendirdiği GDOL’ün resmi açılış konuşmasını Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün’ün yapması bekleniyordu. Ancak konuşmayı ona vekaleten eski Milli Eğitim Bakanı Doç. Dr. Hüseyin Çelik gerçekleştirdi.

Dünyadan önemli konuşmacılar

Ayda yaklaşık 14 milyonluk ziyaretçi sayısına ulaşan Mashable’ın baş editörü Adam Ostrow’un ve ünlü fütürist Prof. David Passig’in konuşmaları yoğun ilgi gördü. Ayrıca BBC Global News’in Dijital Pazar Yöneticisi Rufus Weston ve Başkan Kennedy ve Johnson’ın danışmanlığını yürütmüş olan Naisbitt China Institute’den Doris ve John Naisbitt de konuşmacılar arasındaydı.

“Parayla zaman satın aldığımız bir devirdeyiz”

GDOL Digital TalkFest’te yer alan konuşmacıların sahne aralarında yaptığı başarılı anlatımlarla dikkat çeken Serdar Kuzuloğlu, insanların gençken zaman, yaşlıyken para sahibi olduklarını söyledi ve dijital yaşamın zamanı kazandırdığı bir neslin varlığına dikkat çekti. Ardından sahneye çıkan Ipsos MediaCT Global Araştırmalar Direktörü Gareth Deere ise ‘normal’ kavramının bugün zaten dijital hayatın içinde olan insanı kastettiğini vurguladı. Deere’e göre insan artık fabrika ayarlarında ‘dijital’ olarak doğuyor.

Deere’in araştırmalardan derlediği sunumunda verdiği rakamlara göre pazardaki müşterilerde bütçe bakımından orta sınıfın ortadan kalktı. Deere dijital dünyadaki kullanıcı profilinin değiştiğini şu sözlerle aktardı: “15 dolarlık T-shirt satın alan bir müşteri ayn gün içinde 500 doları kot pantolona verebiliyor.” Twitter kullanıcılarının üçte birinin servise mobil cihazlardan bağlandığını dile getiren Deere, ‘ilk yüz’ sıralamasındaki uygulamaların ilk 10 tanesinin kullanıcı kitlesinin yüzde 8’inden fazlasına ulaştığını söylerken, geriye kalan 90 tanesinin yüzde 8’in altında bir kullanıcı oranına kavuştuğunu işaret etti.