Yaşam Tarzı 11 OCAK 2012 / 12:40

David Bowie'nin 2002 yılındaki öngörüleri gerçeğe dönüşüyor

David Bowie'nin 2012 öngörüleri gerçeğe dönüşüyor

2002 yılında "Müzik endüstrisi önümüzdeki yıllarda öyle değişecek ki, bundan birkaç yıl sonra artık bir yayıncıya ihtiyaç duymayabilirim" diyen Bowie haklı çıktı. 



David Bowie, haberin spotunda yer alan ifadeyi 2002 yılında New York Times gazetesinde yer alan bir röportajda söylemişti. Gerçi Bowie'nin aynı röportajda "Önümüzdeki 10 yıl içinde ortalıkta telif hakları diye bir kavram kalmayacağını düşünüyorum" öngörüsü halen gerçeğe dönüşmedi, ama zaman Bowie'yi büyük ölçüde haklı çıkardı.

Bakınız Bowie o yıllarda neler söylemiş:
"Önümüzdeki birkaç yıl içinde bir yayıncıyla çalışmaya hala ihtiyaç duyacağım konusunda şüpheliyim, çünkü önümüzdeki yıllarda müzik dağıtım modellerinin çok farklı bir yola gireceğini düşünüyorum. Müzik ve müziği ulaştırmak adına bugün bildiğimiz her şey 10 yıl içinde bütünüyle değişecek ve bu konuda hiç kimsenin yapabileceği hiçbir şey yok. Bunun olmayacağını düşünmek için hiçbir sebep göremiyorum. Örneğin önümüzdeki 10 yıl içinde telif hakkı diye bir şeyin kalmayacağından eminim.

Müzik endüstrisi artık su gibi, elektrik gibi bir şeye dönüşüyor. Müzisyenlerin önümüzdeki dönemde bol bol turneye çıkmak üzere hazırlanmasını tavsiye ederim, çünkü gelecekte gerçekten özel olarak nitelendirilebilecek tek deneyim bu olacak. Bu bence çok heyecan verici. Siz heyecan verici bulursunuz veya bulmazsınız, ama şundan emin olun ki bu söylediklerim mutlaka gerçeğe dönüşecek."

Bowie'nin söyledikleri, telif haklarıyla ilgili söylediklerini saymazsanız geçtiğimiz 10 yıl içinde yaşadığımız dönüşümü gayet güzel özetliyor. Spotify, Pandora, Last.fm gibi uygulamalar sayesinde kullanıcılar artık diledikleri tarz müziği akışkan yayın yapan platformlar üzerinden dinleyebiliyorlar. Albüm satın almak eskilerde kalan bir davranışa dönüştü. Radiohead gibi iyi bir yayıncıyla anlaşıp milyonlarca albüm satabilecek potansiyeldeki gruplar bile dinleyicilerine doğrudan ulaşmayı tercih ediyor.

Ancak bunun yanında halen bu dönüşümün karşısında Coldplay gibi inatla durmaya devam edenler de var. Kısacası dönüşüm Bowie'nin anlattığı yönde ilerliyor, ama tam olarak sonuca varmış değil.

Ama en azından eğer yapıtlarınıza inanıyorsanız, artık meşhur olmak için büyük bir markayla anlaşıp radyolara veya televizyonlara çıkmak zorunda değilsiniz. Özellikle de internet üzerinden meşhur olan onca kişi varken...

Bu arada madem David Bowie'den bahsettik, haberimizi de Space Oddity videosuyla bitirelim.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=D67kmFzSh_o[/youtube]

The Next Web'in konuya dair analizini bu adreste bulabilirsiniz.