Yaşam Tarzı 20 MART 2013 / 15:44

Coca-Cola internetten kısa vadede umduğunu bulamadı

Coca Cola'nın paylaştığı bilgiye göre çevrimiçi hareketlilik yaratmanın kısa vadeli satışa olan etkisi yok denecek kadar azmış.



Business Insider'in haberine göre, Coca-Cola'nın düzenlediği kampanyalarla çevrimiçi grupları hareketlendirme çabalarının satışa anlamlı bir katkısı olmamış. Kampanyaların kısa vadede satışa etkisi yalnızca on binde bir olarak ifade ediliyor.

Açıklamayı Coca-Cola'nın şirket pazarlama stratejilerinden sorumlu yöneticisi Eric Schmidt yapmış. Şirketin şu an 61 milyon Facebook üyesi ve 690 bine yakın Twitter takipçisi bulunuyor. Ancak Coca-Cola'nın 'çevrimiçi hareketlenme' ile tam olarak neyi kastettiği belli değil.

Gerçi Schmidt'in açıklamalarına göre çevrimiçi çabalar o kadar da kötü sayılmaz. Görüntülenen mesaj başına sağlanan satın alma davranışı şeklinde özetlenebilecek ölçüme göre çevrimiçi mecralar televizyona yüzde 90 oranında yaklaşıyor. Aynı kritere göre en etkili olan mecra basılı medya, en etkisiz yöntem ise arama motoru reklamları.