Yaşam Tarzı 09 AĞUSTOS 2012 / 17:17

Bu sosyal ağ çalışanların duygularını okuyor

Microsoft Yammer, sosyal ağlarda yazılanlara göre çalışanların hislerini algılıyor ve raporlayarak yöneticinize gönderiyor.



Kanjoya isimli girişim tarafından geliştirilen Crane, duygusal algılama ve kayıt özelliğine sahip. Yammer üzerinde çalışan özellik, çalışanların duygu durumlarını kayıt altına alarak duygusal tepkileri ölçümlüyor.

Şirketin Yammer ağına bir kez yüklenen uygulama, trend olan başlıklar yerine “trend duyguları” gözler önüne seriyor. Yazılanlara göre duyguları algılayan yazılım şu anda 80 farklı duyguyu ayırt edebiliyor. Yine de arayüzü çok karşık tutmamak için duygular 15 çeşite düşürülerek görüntüleniyor.

Kurumsal sosyal ağların popülerlik kazanmasının ardından veri bilim insanları da bu ağlardaki verileri daha iyi kullanabilmek için uygulamalar geliştiriyor.

Kanjoya, http://www.experienceproject.com/ adresindeki duyguların derlendiği bir veritabanına sahip. 19 milyondan fazla kişisel deneyim ve itiraf barındıran site sayesinde duygular kategorize ediliyor.

İnternet üzerinde milyonlarca duygunun insanlar tarafından nasıl dillendirildiğini bildiklerini ifade eden Kanjoya Kurucusu ve CEO’su Armen Berjikly, duyguları, yoğunlukları ve zaman içindeki değişimlerini izleyen Crane’i bu amaçla kurduklarını belirtti.



Kurumsal sosyal ağ kullanan şirketin BT sorumlusunun Crane’i istenilen jargona göre tasarlayabileceğini aktaran Berjikly, vizyonlarının duygusal farkındalığı olan bir teknoloji yaratmak olduğunu vurguladı.

Twitter üzerinde analiz yapan şirketler var

Microsoft kısa zaman önce 1.2 milyar dolara Yammer’ı satın almış ve Microsoft Office ürünlerini geliştirmek için kullanacağını duyurmuştu.

Duyguları algılayan başka çözümler olmasına rağmen, Twitter üzerinde kişilerin duygularının çok da doğru kayıt altına alınmadığı biliniyor. İç iletişim teknolojileri danışmanlığı yapan Shel Holtz’a göre, bu tür teknoloojiler henüz çok güven vermiyor. Toyota’nın otomobillerini geri çağırdığı dönemi hatırlatan Holtz, Twitter’da yapılan çalışmalarda olumsuz yorumların olumlu olarak algılandığından söz ediyor.

Açıkçası şirketin yazılan mesajlara göre çalışanların duygusal durumunu öğrenmeleri ve buna hassasiyet göstermeleri kulağa hoş gelse de, duygusal dünyamızı yöneticilerin bilmesi her zaman hoş olmayabilir.

Detaylar için http://yammer.kanjoya.com/ adresini kullanabilirsiniz.