Yaşam Tarzı 18 OCAK 2012 / 09:34

Atari yeniden doğuyor

Jenerik marka, 2012 planları arasında 15 klasik oyunu yeniden piyasaya sürmek ve yeni ‘sosyal’ oyunlar üretmenin yer aldığını açıkladı. Atari, mobil oyun pazarına da fena bir giriş yapmadı.



İsmiyle hafızalara kazınmış ve jenerik marka haline gelmiş olan Atari’yi yeni nesil neredeyse hiç bilmiyor. CEO Jim Wilson’a göre yeni girişimlerinin klasik oyunlardan oluşan bir kütüphane oluşturmak olduğunu aktardı.

Bunun yanında sosyal oyun pazarına da girmeyi hedefleyen Atari, mobil oyun stratejisini de değiştiriyor. Mobil oyun pazarında Asteroids: Gunner ve Breakout: Boost ile yer alan şirket, kısa sürede önemli ilgi gördü. İki oyunu da ücretsiz indirme imkanı sunan Atari, oyun içi harcamalarla “freemium” modelini benimsedi.

Breakout: Boost iki milyon kez indirilirken Asteroids: Gunner piyasaya sürüldüğü ilk iki hafta iTunes Top 10 listesinde yer aldı. İsimlerinin hala çok bilindik olduğunu belirten Wilson, App Store’da kolayca bulunabildiklerini ifade etti.

Görünen o ki, 2012’de Atari’nin ismini daha sık duyacağız.