Yaşam Tarzı 05 AĞUSTOS 2009 / 11:43

AMD’den grafik uygulamaları yazılımına destek

AMD, OpenGL 3.1 desteği planladığını duyurdu; openGL 3.2 desteğinin de gelmesi bekleniyor.

AMD, OpenGL 3.1 desteği planladığını duyurdu; openGL 3.2 desteğinin de gelmesi bekleniyor.


AMD bugün yaptığı bir açıklamada, ATI FirePro 3D grafik hızlandırıcıları için OpenGL 3.1 desteği sağlayarak OpenGL 3D grafik arabirimini desteklemeyi planladığını duyurdu.Etkileşimli üçboyutlu grafik uygulamaları tasarlamanın önde gelen yazılımı olan OpenGL, içeriği geniş dönüştürme, doku yaratma, özel efekt ve diğer güçlü görsel işlevleriyle yenilikçiliğe ve uygulama geliştirilmesinin hızlanmasına da destek veriyor. Geliştiriciler, OpenGL'in gücünü popüler masaüstü ve işistasyonu platformlarında kullanarak çok geniş bir uygulama yelpazesine destek verebiliyor. AMD geçtiğimiz aylarda OpenGL 3.0 sürücülerini piyasaya çıkarmış ve yenilikçi OpenGL eklentileriyle birden fazla grafik işlemcisi üzerinde performans ölçeklendirmesini ve paralel işlemi mümkün kılarak yaratılan sahnelerin gerçekçiliğini arttırmaya yardımcı olmuştu. ATI FirePro grafik işlemcileri için ATI Catalyst grafik sürücüsünün OpenGL 3.1 desteğiyle birlikte 12 Ağustos'ta http://ati.amd.com/support/driver.html adresinde kullanıma açılması bekleniyor.Bu endüstri standardının en yeni sürümü olan OpenGL 3.2, bu hafta SIGGRAPH 2009'da duyuruldu. AMD, yeni çıkacak ATI Catalyst yazılım sürümlerinde de OpenGL 3.2 de dahil olmak üzere yeni OpenGL sürümlerine verdiği desteği sürdürmeyi planlıyor.Konu ile ilgili olarak "OpenGL 3.1, geliştiricilerin ATI FirePro grafik hızlandırıcılarının sunduğu performans, istikrar ve yenilikçilikten tam olarak yararlanmalarını sağlıyor," diyen AMD Profesyonel Grafik Müdürü Janet Matsuda da: "AMD, dijital içerik yaratma, CAD ve bilimsel uygulama gibi işleri hızlandıran OpenGL'e destek vermeyi sürdürüyor. Ayrıca, AMD'nin piksel doldurma gibi OpenGL eklentileri, geliştiricilerin üçboyutlu nesnelerin görsel kalitesini arttırmasına, alabildiğine gerçekçi karakterler, nesneler ve mekanlar yaratmasına yardımcı oluyor. OpenGL 3.2 ve ötesinde çıkacak gelişmeleri de sabırsızlıkla bekliyoruz" diye konuştu.