Yaşam Tarzı 21 KASIM 2011 / 17:15

ABD’de perakendeciler mobile hazır

Noel öncesi alışveriş sezonu başlarken, giderek daha çok insan mobil ile alışverişe yöneliyor. Perakendeciler, satışlarını artırma konusunda yeni yollara başvuruyor.



Reuters’in haberine göre, Lowe's Companies, Best Buy ve Toys R Us; akıllı telefonları ile ürünleri incelemek, fiyat kıyaslaması yapmak ve satın almak isteyen tatil alışverişi yapanları kazanmak için büyük yenilikler yapan perakende noktalarından sadece birkaçı. Bu amaçla söz konusu markalar tüm mağazaları birbirine bağladı, çalışanlarına da mobil cihazlar verdi. Amazon, eBay ve J.C. Penney de mobil alışveriş patlamasından kazançlı çıkacak.

Araştırma şirketi RSR’nin verilerine göre bu yıl perakendecilerin yüzde 40’tan fazlası mobil kıyaslamalarla ulaşılan düşük online fiyat politikası uyguluyor. Bazı perakendecilerse de bu trendin dışında kalmayı tercih ediyor.

Mobil alışveriş patlaması ekonomik sorunlar ve zayıf tüketici güveni karşısında milyarlarca doları ön plana çıkartıyor. ABD e-ticaret tatil satışlarının 2011 yılında yüzde 17 artarak 46,7 milyar dolara ulaşması beklenirken, e-Marketer tahminlerine göre toplam perakende satışlar da bu sezon yüzde 3 büyüyecek. Mobil ticaret geleneksel yöntemden çok daha hızlı büyüyor.

Mobilden 5,37 milyar dolar çıktı

Internet Retailer anketine göre, ABD’nin en büyük 300 mobil satış noktası bu yıl mobil cihazlarla yapılan satışlarla 5.37 milyar dolar gelir elde edecek. Bu rakam, 2010 yılının iki katından fazla.

Ulusal Perakende Federasyonu’nun tüketicilerle yaptığı yeni bir araştırmaya göre, araştırmaya katılanların yüzde 40’ı bir akıllı telefona sahip ve bu kişilerin yarısından fazlası da bu tatil döneminde ürün araştırmak veya bir satın alma yapmak için mobil cihazını kullanmayı planlıyor. PayPal’a göre, mobil tatil alışveriş sezonunun zirve yaptığı gün 11 Aralık Pazar günü olacak. Çünkü bu gün, Noel hediyelerinin zamanında ulaşması için gönderilebileceği son hafta sonu.